جمعه , فروردین 31 1403

وقتی جایگاه سایتمان در گوگل پایین می آید، چه کنیم؟

شیوه‌های رتبه‌بندی (ranking) در موتورهای جستجو ثابت نیستند. موتورهای جستجو پس از آنالیز سایت شما و رقبایتان به آن‌ها رتبه (جایگاه در نتایج جستجو) می‌دهند و هر از گاهی قواعد رتبه‌بندیشان را تغییر می‌دهند. بالا رفتن رتبه‌ی سایت، هدف هر مدیر سایتی است؛ ولی با وجود راهنماهای فراوانی که در اینترنت در این زمینه یافت می‌شود، همچنان وقتی رتبه‌ی سایتمان در گوگل کاهش می‌یابد، شوکه می‌شویم. اما در این هنگام چه باید کرد؟

هیچ!

اولین کاری که باید انجام دهید، کمی انتظار است. موتورهای جستجو هر از گاهی الگوریتم‌های رتبه‌بندی در search engine و عوامل وزن‌دهی به سایت‌ها را تغییر می‌دهند. گاهی پیش می‌آید که یکی از تغییراتی که می‌دهند مطلوب آن‌ها نبوده و پس از مدتی تغییرات را حذف و الگوریتم‌های خود را به حالت عادی برگردانند. در این حالت، پس از مدتی با بازگرداندن الگوریتم‌های موتور جستجو، سایت شما به موقعیت قبلی و واقعی خود بازمی‌گردد. بنابراین همیشه پیش از اعمال تغییرات در سایتتان، چند هفته‌ای به موتور جستجو فرصت بدهید.

بازبینی SEO: آیا سایت شما کاملاً بهینه است؟

سایت خود را یک بار بازبینی کنید تا متوجه شوید آیا قوانین SEO (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) را رعایت کرده است یا خیر. سایت شما در ناکجاآباد وجود ندارد؛ مدیران بسیاری هستند که می‌خواهند موقعیت شما را به دست آورند و برای این کار، رس سایت خودشان را می‌کشند. مطمئن شوید که keywordهای مورد نظر شما در این قسمت‌ها در سایتتان وجود داشته باشد: تگ موضوع، تگ‌های هدر، image alt tag، نام عکس‌ها، لینک‌های داخلی، alt لینک‌های داخلی، نقشه‌ی سایت و ….

بیشتر بخوانید!!  پنج روش برای افزایش ترافیک سایت شما

هر کاری که اخیراً انجام داده‌اید، undo کنید

نگاهی به راهنمای گوگل برای وبمسترها بیندازید. در این راهنما، آن‌چه گوگل از یک سایت انتظار دارد، کارهایی که در سایتتان باید و نباید انجام دهید و … آمده است. اگر اخیراً یکی از کارهای زیر را روی سایتتان انجام داده‌اید، ممکن است گوگل به سایت شما تیپا زده باشد!

–          خرید لینک

–          استفاده از متن یا لینک پنهان

–          استفاده از redirectهای زیرمیزی یا اسپم

–          ایجاد صفحات با کلیدواژه‌های نامرتبط

–          ایجاد صفحه، subdomain یا دامین‌هایی با محتوای یکسان

–          ایجاد صفحات doorway فقط برای موتورهای جستجو

اگر بخش اعظم سایت شما مربوط به فروش و تبلیغات می‌شود، سعی کنید محتوایی مرتبط و مورد علاقه‌ی کاربرانتان ایجاد کنید؛ در غیر این صورت گوگل از شما خوشش نمی‌آید!

سایت خود را بیش‌تر بروز کنید

گوگل عاشق محتوای تازه و سایت‌هایی است که زیاد بروز می‌شوند. اگر سایتتان را زیاد بروز نمی‌کنید، سعی کنید برگردید به عقب، نگاهی به شالوده‌ی سایتتان بیندازید و در صورت امکان به راه‌هایی برای بروزرسانی آن فکر کنید؛ از جمله مقالات، اخبار، وبلاگ و ….

www.farsweb.net
info@farsweb.net

5/5 - (1 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

لیست برترین دایرکتوری های دنیا برای ثبت سایت شما

لیست برترین دایرکتوری های دنیا برای ثبت سایت شما .. ادامه مطلب .. برای بهینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *