پنجشنبه , فروردین 9 1403

تفاوت wordpress.org با wordpress.com

یک سوالی که ممکنه برای خیلی ها پیش بیاد اینه که چه تفاوتی بین ۲ سرویس وردپرس هست . حتی خیلی ها یک سرویس را با سرویس دیگر به اشتباه می گیرند . در این مطلب قصد داریم تفاوت ها و مزایا و معایب هر دو سرویس رو بنویسیم :

wordpress.org

وقتی به این سایت مراجعه می‌کنید یک فایل زیپ شده شامل فایل های مورد نیاز برای نصب وردپرس در اختیار شما قرار می گیره . شما با استفاده از این فایل ها قادر هستید سیستم وردپرس رو بطور کامل و بدون هیچ محدودیتی روی هاست خود نصب کنید . سایت وردپرس فارسی که شما دارید هم لحظه قسمتی از آنرا می بینید مربوط به نسخه قابل نصب وردپرس می باشد..

wordpress.com

احتمالا شما هم با سایت هایی مثل پرشین بلاگ و بلاگفا آشنایی دارید. این دو سایت ( و امثال آنها ) به شما اجازه می دهند که یک وبلاگ خیلی سریع ایجاد کنید بدون نیاز به هاست و دیگر موارد . کافیه شما در این سایت ها ثبت نام کرده تا یک وبلاگ در اختیار شما قرار بگیره. سایت wordpress.com نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد. در حقیقت این سایت نیز مانند سایت پرشین بلاگ و بلاگفا است با این تفاوت که سیستم مدیریت و ساختن وبلاگ ها در این سایت برپایه نسخه قابل نصب وردپرس است.

مزایا و معایب

در سرویس wordpress.org

مزایا:

در این سرویس هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما قادر هستید تمام قسمت ها را ویرایش کرده و مطابق سلیقه خود دربیاورید.

همچنین برای این سیستم صدها پلاگین و تم طراحی شده است که شما می توانید براحتی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید!!  به گمانم من هک شده ام !

معایب:

برای استفاده از این سرویس شما به یک هاست و دومین نیازمندید. همچنین داشتن اطلاعاتی جهت نصب و مدیریت این سرویس نیز لازم است ( جهت کسب اطلاعات در این زمینه می تونید از قسمت مستندات همین سایت ( همین قسمت ) استفاده کنید ) .

در سرویس wordpress.com

مزایا:

برای استفاده از این سرویس نیاز به داشتن هاست و دومین نیست . محیط این سیستم کاملا فارسی هست . در ضمن هیچگونه محدودیتی در پهنای باند نخواهید داشت .

معایب:

در این سرویس محدودیت هایی نیز موجود است . بطور مثال شما نمی تونید در این سرویس قالب و یا پلاگین جدید نصب و یا ویرایش کنید.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

غیرفعال کردن ( زوم-لایت باکس-اسلایدر) گالری تصویر محصول ووکامرس

غیرفعال کردن ( زوم-لایت باکس-اسلایدر) گالری تصویر محصول ووکامرس

بسیاری از کاربران از افزونه WooCommerce استفاده می کنند، برای درج محصول در وردپرس . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *