پنجشنبه , فروردین 30 1403

ساخت پایگاه‌داده در cPanel برای نصب وردپرس

نصب یک دیتابیس ( پایگاه داده ) کاری آسان است . ما در این قسمت سعی می کنیم مراحل ساخت رو به راحتترین شکل ممکن در اختیار شما قرار بدهیم .

برای ساخت یک دیتابیس ابتدا باید وارد محیط cPanel شوید . معمولا با مراجعه به آدرس http://example.com/cpanel می تونید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هاستتون وارد این قسمت بشید .

پس از ورود شما آیکون های زیادی می بینید . برای ساخت یک دیتابیس باید روی گزینه MySql databases کلیک کنید

پس از ورود شما آیکون های زیادی می بینید . برای ساخت یک دیتابیس باید روی گزینه MySql databases کلیک کنید

پس از ورود به قسمت MySql databases شما صفحه ای رو می بینید که شامل سه قسمت اصلی است که در تصویر سمت چپ نیز مشخص شده ( روی عکس کلیک کنید ) .

>> ساخت دیتابیس : در باکس New Database نام دیتابیس مورد نظر خود را وارد کنید ( مثلا wordpress یا blog ) و سپس روی دکمه Create Database کلیک کنید . پس از انجام این کار پیغامی مبنی بر انجام ساخت موفقیت آمیز دیتابیس به شما داده می شه . روی دکمه Go Back کلیک کنید تا به همین صفحه اصلی برگردید .

>> ساخت یک کاربر : علاوه بر یک دیتابیس شما نیاز به یک کاربر نیز دارید . برای این کار باید از قسمت دوم صفحه استفاده کنید . در قسمت Username یک نام مثلا نام خودتان یا وبلاگتان را وارد کنید ( مثلا navid یا asroone ) در قسمت password نیز یک رمز عبور تعیین کنید و در آخر روی Create User کلیک کنید . پس از انجام این کار مثل مرحله قبل پیغام ساخت کاربر را دریافت می کنید . یکبار دیگر روی دکمه Go Back کلیک کنید تا به همین صفحه باز گردید .

بیشتر بخوانید!!  بهترین افزونه های فایروال وردپرس

>> اتصال کاربر به دیتابیس : در این مرحله شما باید دیتابیس ساخته شده را به کاربری که ساختید وصل کنید . بدین صورت که از لیست User نام کاربری که ساخته اید را انتخاب کنید و از لیست Database نیز دیتابیس ساخته شده را انتخاب کنید . توجه داشته باشید که در این قسمت مانند تصویر باید تیک گزینه All خورده باشد . پس از اطمینان روی دکمه Add User To Database کلیک کنید .

نکته : پس از ایجاد یک دیتابیس و یک کاربر در ۲ مرحله اول تغییراتی در نام دیتابیس و نام کاربر شما بطور خودکار داده می شه ( معمولا ) . این تغییرات متناسب با نام کاربری شما در کنترل پنل هاستتون خواهد بود . مثلا اگر نام کاربری شما برای ورود به هاستتون myname باشه و شما در قسمت دیتابیس نام دیتابیستون رو wp انتخاب کرده باشید نام دیتابیس شما به این ترتیب هست : myname_wp . همین اتفاق برای نام کاربری شما می افته . توجه داشته باشید که در فایل wp-config.php شما باید نام کامل یعنی myname_wp را وارد کنید نه wp .

www.farsweb.net
e-mail : info@farsweb.net

5/5 - (1 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

غیرفعال کردن ( زوم-لایت باکس-اسلایدر) گالری تصویر محصول ووکامرس

غیرفعال کردن ( زوم-لایت باکس-اسلایدر) گالری تصویر محصول ووکامرس

بسیاری از کاربران از افزونه WooCommerce استفاده می کنند، برای درج محصول در وردپرس . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *