جمعه , فروردین 10 1403
تنظیم وایت لیست گوگل روبوت
تنظیم وایت لیست گوگل روبوت

ويژگيهای گوگل قسمت اول

قابليتهاي مخصوص Google

جستجوي تصاوير (بتا)

جستجوي تصوير در Google با داشتن بيش از 250 ميليون تصوير قابل مشاهده در فهرست خود، جامعترين مجموعه در کل وب مي باشد.براي استفاده از جستجوي تصوير به صفحه جستجوي پيشرفته و يا http://www.google.com/imghp?hl=fa برويد و عبارتي را در جعبه جستجوي تصوير وارد کنيد و سپس دکمه جستجو را انتخاب کنيد.در صفحه نتايج تصوير کوچک شده را انتخاب کنيد تا روايت بزرگتري از تصوير و همچنين صفحه اي که تصوير در آن قرار دارد را مشاهده کنيد. (يادداشت:براي دسترسي زبان انتخابي شما بايد در صفحه قابليتها انگليسي انتخاب شده باشد.)

تصاويري که توسط سرويس Google Image Search مشاهده مي کنيد ممکن است که کپي رايت داشته باشند.هرچند که شما مي توانيد آنها را از طريق سرويس ما بيابيد و يا مشاهده کنيد، ما به شما هيچ حقي نمي توانيم بدهيم جز حق مشاهده آنها از طريق وب.از اينرو اگر مايل به استفاده از هر يک از تصاويري هستيد که به وسيله سرويس ما پيدا کرده ايد ما به شما پيشنهاد مي کنيم که با صاحب آن سايت براي اجازه استفاده از تصوير تماس بگيريد.

اخطار:نتايجي که با اين قابليت مشاهده مي کنيد ممکن است شامل مطالب مربوط به بزرگسالان باشد.Google فاکتورهاي خاصي را در نظر مي گيرد براي اينکه مطمئن شود که آيا اين تصوير به مورد جستجوي شما مربوط است يا خير. از آنرو که اين روشها کاملا بي اشتباه نيستند ممکن است در بين تصاويري که مي بينيد تصاوير نا مناسبي هم قرار گرفته باشد.
رجمه صفحه

Google سد زبان را با قابليت ترجه جديدي (بتا) شکسته است. با استفاده از قابليت ترجمه با ماشين ،Google حالا به انگليسي زبانان قابليت استفاده از بسياري از صفحات غير انگليسي را مي دهد.

بیشتر بخوانید!!  آموزش تبدیل فرمت cdr به png

اگر جستجوي شما نتايج غير انگليسي داشته باشد يک لينک به صفحه ترجمه شده انگليسي آن در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

اگر مي خواهيد چکيده و عنوان اسناد يافته شده برای جست وجوی شمابه انگليسي ترجمه شوند، گزينه ی ترجمه درصفحه ی تنظيمهارا فعال کنيد. با اين کار گوگل به صورت خودکار چکيده وعنوان سندهای يافته شده را به انگليسي ترجمه خواهد کرد.

فايلهاي PDF را پيدا کن.

فهرست سندهايي که گوگل برای پرسش شما مي يابد، اکنون فايلهای PDF.را نيز دربرمي گيرد. نوشتار اين فايلها به هر زبان و خطي که باشد، بدون وابستگي به سيستم عامل، مرورگر و فونت، به صورت کامل در نرم افزار ادوبي آکروبات نمايش داده مي شود. گرچه اينگونه فايلها به اندازه ی سندهای HTML رايج نيستند، اغلب اطلاعات ارزشمندی رادربردارند که در ديگر سندها يافت نمي شود.

برای اين که مشخص شود کدام يافته به صورت يک فايل PDF. عرضه شده است، واژه [PDF] به رنگ آبي روبروی عنوان سند درج مي شود.به اين ترتيب خواهيد دانست که برای نمايش اين سند، نرم افزار Adobe Acrobat Reader اجرا مي شود. روی پيوند عنوان سند کليک کنيد تا به فايل PDF. دست يابيد. (اگر نرم افزار آکروبات در رايانه ی شما نصب نباشد، به صورت خودکار به سايت دريافت رايگان اين نرم افزار هدايت خواهيد شد)

در مورد فايلهای PDF. پيوند آشنای”Cached” جای خود را به “نسخه ی متني” مي دهد. نسخه ی متنی رونوشتي از سند پي دی اف است که همه ی اطلاعات صفحه آرايي آن حذف شده است.

اگر نمي خواهيد سندهای PDF. در فهرست يافته های پرسش شما ارايه شوند، کافيست دستور filetype:pdf- را در کنار پرسش خود درون پنجره ی جست وجو درج فرماييد.
پيوندهای ازپيش ذخيره شده

بیشتر بخوانید!!  نکات بسیار مهم برای طراحان وب

گوگل از هر صفحه يك عكس ذخيره ميكند تا براى زمانى كه صفحه اصلى اگر موجود نبود نسخه پشتيبان داشته باشد. اگر شما برروى لينك Cached كليكى كنيد، صفحه اى را خواهيد ديد كه ما آنرا ضميمه كرده ايم.

وقتى كه صفحه cach شده نشان داده ميشود، اين صفحه داراى يك هدر در بالاى خود است كه در آن قسمت نسخه cach شده را يادآور ميكند. جاهايى كه برجسته شده اند با عث ميشوند تا شما قسمت مورد نظر خود را راحت تر پيدا كنيد.

لينك “ذﺨﻴﺭه شده” براى سايتهايى كه ضميمه نشده اند موجود نخواهد بود، و همينطور اين لينك براى مالكينى كه اين لينك را نخواهند نيز موجود نخواهد بود.

صفحات مشابه

وقتى شما برروى Similar Pages براى ديدن نتيجه يك جستجو كليك كنيد، گوگل به صورت خودكار صفحات مربوط را براى رسيدن به نتيجه اكتشاف ميكند.

لينك “صفحات مشابه” استفاده هاى زيادى دارد. تگر شما محتوى سايت خاصى را در نظر داريد، ولى ميخواهيد كه آن بيشتر خواسته هاى شما را براورده كند، اين لينك ميتواند سايتهاى مشابه بنسبت موضوع شما را نيز ارايه كند.

گوگل صفحات متعددى را براى ميليونها صفخات وب پيدا ميكند. البته چيزى كه مهم است اينست كه صفحه اى كه با موضوع شما درخور باشد پيدا شود. براى مثال، گوگل ممكن است قادر به پيدا كردن صفحات مربوط به home page شخصى شما نباشد، اگر اين صفحات حاوى اطلاعات مربوط به صفحه اصلى نباشند.

كشف كنيد كه چه كسانى به شما لينك هستند

بعضى كلمات، وقتى با يك دونقطه دنبال شوند، يك معناى ويژه اى را براى گوگل خواهند داشت. يكى از ىشترين كلمات براى گوگل عملگر :link است. پرسش link: به شما مقصد URL را نشان ميدهد. براى مثال، link:www.google.com به شما تمام صفحاتى را كه به گوگل لينك هستند را نشان ميدهد. شما در مقابل اين عملگر فقط ميتوانيد آدرس اينترنتى بنويسيد نه موضوع جستجوى خود را.
مثال :

بیشتر بخوانید!!  ده رمز موفقيت ثروتمندترين مرد جهان بیل گیتس

link:www.google.com
منحصر كردن به دامين

بعضى از كلمات به همراه يك دونقطه برا گوگل معناى بخصوصى را دارند. يكى از اين كلمات عملگر site: است. اين كلمه به همرا آدرس دامين در جلوى آن باعث ميشود تا جستجوى شما فقط در دامين يا سايت معين شده باشد.

براى مثال، جهت جستجو يك خبر در گوگل، وارد كنيد:
press site:www.google.com

يا شانس يا اقبال!!

دكمه “I’m Feeling Lucky” شما را مستقيما به اولين صفحه وبى كه گوگل براى چستجوى شما برگردانده است ميبرد. در اين حالت شما نتايج ديگر حاصل آمده از جستجوى خود را ديگر نميبينيد. اين حالت معمولا در زمانى استفاده ميشود كه شما عجله داشته و فقط نتيجه بدست آمده براى شما مهم است.

براى مثال، براى جستجوى وب سايت دانشگاه Stanford، كلمه Stanford را در فيلد جستجو وارد كرده و برروى دكمه “I’m Feeling Lucky” كليك كنيد. سپس گوگل شما را مستقيما به وب سايت رسمى اين دانشگاه در آدرس www.stanford.edu ميبرد.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

تنظیم وایت لیست گوگل روبوت

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *