پنجشنبه , فروردین 9 1403

به ده دليل مردم از سایت شما خريد نميکنند


به ده دليل مردم از سایت شما خريد نميکنند:

در متن زیر ده دليل ساده ولی مهم عنوان شده که ميتوانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شايد بارها اين سوال را از خود پرسيده باشيد که چرا مردم از من خريد نميکنند؟ دلايل زير به شما کمک ميکنند تا استراتژی بازاريابی و فروش تجارت الکترونيکی خود را بازنگری کنيد.

1- يکی از عوامل عدم موفقيت در زمينه بازاريابی، زمانی حاصل میشود که سايت قادر به ايجاد بستری امن و قابل اطمينان در هنگام سفارش خريداران نباشد. براي ايجاد چنين اطمينانی، سايت ميتواند به خريداران اين اطمينان را بدهد که کليه عمليات سفارش خريد از طريق سرورهای امن انجام خواهد گرفت . استفاده از سرورهای ایمن , سریع و پرقدرت ایران مارکت سنتر میتواند آسودگی خیال شما را به ارمغان بیاورد.

2- چنانچه تبليغات سايت از قابليت جذب بالايی برخوردار نباشند. یکی از عوامل عدم جذب مشتريان، پرداختن به بيان کليه جزييات خدمات، بدون ذکر قابليتهای اصلی محصولات و خدمات است. همچنين به دليل عدم وجود تيترها و يا خبرهای اصلی، سايت قادر به جذب مشتريان نخواهد بود. يکی ديگر از عوامل مهم عدم جذب مشتريان، عدم وجود رضايت نامه ساير مشتريان که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند و همچنين نبود ضمانت برای محصولات و خدمات ميباشد.

3- یکی ديگر از عوامل عدم موفقيت در امر بازاريابی، عدم وجود سیستمی مناسب جهت ترغيب کاربران به بازديد مجدد از سايت است. توجه به وجود چنين سيستمی به اين علت حايز اهميت است که کليه افرادی که مايل به خريد جنس هستند، در دفعات اولی که از هر سايت بازديد به عمل خواهند آورد، هرگز جنسی را خريداری نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازديد بيشتر شود، شانس و یا احتمال خريد نيز به ميزان قابل ملاحظه ای بالا خواهد رفت. موثرترين راه برای متمایل ساختن کاربران به بازديد مجدد، امکان عضويت رايگان در خبرنامه الکترونيکی وب سايت شما است.

بیشتر بخوانید!!  راهنمای جست وجو در گوگل

4- عاملی ديگر که در عدم موفقيت سايت نقش دارد، عدم آگاهی دادن به خريداران در مورد تجارت شما است. بدين معنا که چنانچه خريداران اطلاعات کافی در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خريداری نمايند داشته باشند، با اطمينان و اعتماد بيشتری در اين راه گام بر ميدارند. در سايت خود صفحه ای با نام “درباره ما” شامل اطلاعاتی از قبيل تاريخچه بنگاه اقتصادی خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غيره قرار دهيد.

5- نبود راه های متعدد جهت دريافت سفارش از طرف مشتريان. از انواع روشهای پرداخت پول ميتوان به کارتهای اعتباری، چک، پول نقد و فرمهای خاص الکترونيکی ديگر اشاره نمود. ولی یکی از مهمترین و بهترین روشهای دریافت پول , روش پرداخت در محل یا خرید پستی میباشد که میتواند باعث چند برابر شدن فروش شما شود. برای اطلاع از مزایای سیستم خرید پستی ایران مارکت سنتر میتوانید اینجا کلیک کنید.

6- عاملی ديگر در عدم پيشرفت امر بازاريابی، نداشتن ساختار و ظاهر حرفه ای وب سايت ميباشد. شما بايد نام دامنه اختصاصی براي وب سايت خود داشته باشيد که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحی صفحه بايستی به گونه ای شکل گرفته باشد که بازديد کنندگان قادر به پيمايشی ساده و سريع در آن باشند. و همچنين بايستی طراحی گرافيکی صفحات کاملا مرتبط با نوع فعاليت سايت باشد.

7- قبل از دادن چيزهای رايگان به مشتريان، آنها بايد تبليغات شما را ببينند و سپس به صفحات ديگر سايت هدايت شوند. اگر سايت از قابليت ارايه محصولات رايگان در جهت متمايل ساختن بازديدکننده به سايت استفاده ميکند، بايستی اين محصولات يا در زير تبليغات سايت و يا در صفحات ديگر سايت واقع شوند. چنانچه ليستی از محصولات رايگان در بالای تبليغات گذارده شوند، بازديدکنندگان هرگز به تبليغات برای محصولاتی که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید!!  اسکن فایلها و حتی سایت از ویروس به صورت آنلاین

8- سايت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نيست. يکی از ساده ترين راههای موجود، بررسی خريدهای انجام شده توسط مشتريان و بررسی علل توجه آنها به اين محصولات ميباشد. اطلاعات بدست آمده در اين زمينه، به شما در اصلاح روشهای بازاريابي و نوع تبليغات کمک خواهند کرد.

9- يکی از مهمترين عوامل شکست يک سايت، نداشتن سيستمی منظم جهت بررسی سايت، تبليغات آن و در نهايت اصلاح آن است. فروشندگان زيادی هستند که هيچگاه تبليغات طراحی شده خود را تغيير نميدهند. شما بايد همواره وضعيت تبليغات سايت خود را کنترل و اصلاح کنيد تا حداکثر ميزان پاسخ از تبليلغات را بدست آوريد.

10- هيچ اجباری را جهت خريد محصولات خود به بازديدکننده القاء نکنيد. ممکن است محصولات شما به دليل کيفيتهای بالايی که دارند، موردتوجه افراد زيادی واقع شوند. اما همين افراد به محض خروج از سايت، به مرور زمان و به تعويق انداختن زمان خريد، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. برای حل اين مشکل، به بازديدکنندگان يک سری محصولات و امکانات رايگان و همچنين تخفيف بدهيد و در ضمن برای هر تخفيف يک زمان پايان اعتبار در نظر بگيريد.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

تنظیم وایت لیست گوگل روبوت

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *