جمعه , فروردین 31 1403
عکاسی از دیوارهای قسطنطنیه
عکاسی از دیوارهای قسطنطنیه

عکاسی از دیوارهای قسطنطنیه!

ترکیه در سال‌های اخیر رشد خوبی در صنعت گردشگری داشته است. افراد زیادی از سراسر جهان برای دیدن جاذبه‌های ترکیه به شهر‌های مختلف آن سفر می‌کنند. استانبول و بسیاری از دیگر شهر‌های ترکیه برای ایرانی‌ها نیز از مقصد‌های پر‌طرف‌‎دار هستند. در هفته تور‌ها و پرواز‌های زیادی از شهر‌های مختلف ایران به مقصد استانبول، آنکارا و شهر‌های معروف دیگری از ترکیه می‌روند.

اگر شما هم درباره قیمت بلیط استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA ) و دوست دارید به این‌شهر زیبا با انواع جاذبه‌های تاریخی و تفریحی سفر کنید، این‌مقاله را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در این‌مقاله بیشتر می‌خواهیم درباره یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استانبول یعنی دیوار‌های قسطنطنیه صحبت کنیم. موضوع را ابتدا با توضیح کوتاهی درباره استانبول و این‌جاذبه دیدنی آغاز می‌کنیم.

استانبول و جاذبه‌های تاریخی آن

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است و تور‌های زیادی به مقصد آن برگزار می‌شود. استانبول شهری است پر از دیدنی‌های تاریخی که شما در آن آثار مدرنی هم می‌بینید. اگر با تور استانبول یا به‌صورت شخصی به این‌شهر زیبا سفر می‌کنید، حتما برای همه لحظات سفر خود برنامه‌ریزی داشته باشید. جاذبه‌های دیدنی زیادی در استانبول هستند که احتمالا شما برای تماشای همه آن‌ها وقت کافی نداشته باشید. به همین علت بهتر است قبل از سفر درباره استانبول و دیدنی‌های آن تحقیق کنید تا چیزی را از دست ندهید.

یکی از دیدنی‌های مهم و تاریخی استانبول که می‌خواهیم در این‌مقاله درباره آن صحبت کنیم، دیوار‌های قسطنطنیه است. بسیاری از تور‌های ممکن است شما را به بازدید از این‌اثر تاریخی نبرند. اگر دوست دارید آن را از نزدیک ببینید، حتما از تور درباره برنامه‌ها سوال کنید و اگر برنامه‌‎ای برای بازدید از آن وجود ندارد، خودتان برای رفتن به محل آن، وقت مناسبی را اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید!!  امکانات رفاهی پروژه اطلس، پروژه خرازی و پروژه آفتاب مهتاب

عکاسی از دیوارهای قسطنطنیه

تاریخچه دیوار‌های قسطنطنیه

یکی از دیدنی‌های تاریخی استانبول که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم، دیوار‌های قسطنطنیه است. این‌اثر تاریخی و گران‌بها را با نام دیوار‌های استانبول نیز می‌شناسند. دیوار‌های قسطنطنیه در‌واقع رشته‌ای از دیوار‌های مستحکم اطراف شهر بوده‌اند. این‌دیوار‌ها از زمان بنیان‌گذاری شهر به‌عنوان پایتخت تازه امپراتوری روم به‌عنوان محافظ و نگهبان شهر استفاده شده‌اند. دیوار‌های قسطنطنیه به دستور کنستانتین بزرگ یا همان کنستانتین یکم برای پاسداری از شهر در‌نظر گرفته شدند. دیوار‌های قسطنطنیه حدود 22.5 کیلومتر دیوار تقویت شده هستند که بیش از 400 برج، دژ، سنگر و برخی استحکامات قوی در خود دارند. این‌دیوار‌ها همه شهر را احاطه کرده بودند و دیوار محکمی در برابر دشمنان و متجاوزان بوده است. نفوذ از این‌دیوار کار آسانی نبود و در برخی نقاط مانند غرب، استحکامات به حدی بودند که دشمن باید از 60 متر دیوار عبور می‌کرد. دیوار‌ها در این‌قسمت به شکل فوق‌العاده‌ای ترکیب شده‌اند.

معماری دیوار‌های قسطنطنیه

اگر برای قیمت بلیط استانبول تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA )جستجو می‌کنید، بهتر است بعد از خرید بلیط حتما درباره دیدنی‌های تاریخی استانبول مانند دیوار‌های قسطنطنیه نیز تحقیق کنید. بازدید از این‌دیوار‌ها با کمی مطالعه قبلی شما را با تاریخچه ترکیه در مدتی کوتاه آشنا می‌کند. دیوار‌های قسطنطنیه از مشهور‌ترین سازه‌های قرون وسطی از سده پنج تا پانزدهم میلادی هستند. دیوار‌ها عمدتا از سنگ ساخته شده‌اند و با بلوک‌های آهک پوشش داده شده است. لایه‌هایی از آجر قرمز نیز برای استحکام بیشتر آن اضافه شده است. برخی روایات می‌گویند برای ساخت دیوار‌های قسطنطنیه از دیوار‌های دریایی الهام گرفته شده است.

عکاسی از دیوارهای قسطنطنیه

بازدید و عکاسی از دیوار‌های قسطنطنیه

یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول باید آن را تجربه کنید، بازدید از دیوار‌های قسطنطنیه، پیاده‌روی و عکاسی در این‌محل است. شما به‌صورت شبانه‌روزی امکان بازدید از این‌منطقه را دارید، اما بسیاری از افراد بازدید از آن در ساعات اولیه صبح را توصیه کرده‌اند. این‌اثر تاریخی ورودی ندارد و بازدید از آن برای همه افراد و مسافران رایگان است. ایستگاه اتوبوس و تراموا نیز نزدیک دیوار‌های قسطنطنیه هستند و شما به‌آسانی با آن‌ها امکان جا‌به‌جایی و حمل‌ونقل خواهید داشت. دیدنی‌های بسیاری مانند مسجد مهر سلطان و مساجد و کلیسا‌های تاریخی دیگر هم نزدیک دیوار‌های قسطنطنیه هستند که می‌توانند گزینه‌های بعدی بازدید شما باشند.

بیشتر بخوانید!!  تأثیر ایمنی بر توسعه صنعت آسانسورسازی در ساختمان‌ها

حتما دوربین عکاسی خود را در این‌قسمت از سفر به استانبول همراه داشته باشید تا تصاویری بی‌نظیر از سفر خود ثبت کنید. دیوار‌های قسطنطنیه از جاذبه‌‎های پر‌طرف‌دار استانبول هستند و مسافران زیادی دوست دارند از آن بازدید کنند. بهتر است حداقل یک ساعت را برای بازدید از این‌اثر در برنامه‌های خود داشته باشید.

سخن آخر

دیوار‌های قسطنطنیه  از جاذبه‌های مهم گردشگری در استانبول هستند و مسافران زیادی برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. اگر درباره قیمت بلیط استانبول به تهران یا مسیر عکس تحقیق می‌کنید، حتما در برنامه‌های خود زمانی را به تماشای این‌اثر زیبا و تاریخی اختصاص دهید. در این‌مقاله سعی کردیم درباره دیوار‌های قسطنطنیه و جاذبه‌های اطراف آن مطالبی را بیان کنیم. اگر با تور استانبول به این‌شهر سفر می‌کنید، بهتر است از راهنمای تور درباره برنامه‌ها سوال کنید تا بدانید قرار است از دیوار‌های قسطنطنیه بازدید کنید یا خیر. در سفر‌های شخصی هم به‌راحتی با وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان رفتن به محل این‌اثر را دارید.

 

 

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

پخش عمده لوازم ماشین لباسشویی

3 تولید کننده و پخش عمده لوازم ماشین لباسشویی

بورس قطعات لباسشویی در تهران کجاست؟ اگر شما هم این سوال را دارید و برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *