پنجشنبه , اردیبهشت 6 1403

زبان های برنامه نویسی برتر آینده کدامند؟

میدانستید که در دنیا صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد و تعداد زیادی از افراد به دنبال یک بوت کمپ برنامه نویسی مثل مپصا اچ آر هستند تا بتوانند یک یا چند مورد از این زبان ها را یاد بگیرند؟

هر ساله هم به تعداد این زبان ها اضافه می شود و ممکن است باعث سردرگمی خیلی از شما شود که کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم، کدام یک آینده ی بهتری دارند و کدام کاربردی تر هستند؟

این سوالات هم کاملا به جا هستند. زیرا شما باید زمان خودتان را روی یادگیری زبان هایی بگذارید که نه تنها الان کاربرد دارند بلکه تا چند سال آینده هم همچنان روی بورس باشند.

برای همین ما در این مقاله لیستی از زبان های برنامه نویسی برتر آینده را جمع آوری کردیم تا با توجه به نیازتان از بین آنها یک یا چند مورد را انتخاب کنید و یادگیری خود را در یک بوت کمپ برنامه نویسی شروع کنید.

 

1–  جاوا (Java)

فکر کنم کمتر کسی باشد که جاوا را نشناسد. البته مراقب باشید که آن را با جاوا اسکریپت اشتباه نگیرید چون حتی شباهت چندانی هم با یکدیگر ندارند.

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و تفسیر شده است. جاوا اولین زبانی است که به شما این امکان را می دهد که کد را یک بار بنویسید و آن را در هر جایی اجرا کنید.

این زبان جزو زبان های مناسب برای شروع برنامه نویسی است، اما کمی سخت تر از زبان هایی مثل پایتون است و توصیه می شود قبل از شروع آموزش جاوا یک زبان دیگر را یاد گرفته باشید.

این زبان را می توان برای توسعه برنامه های کاربردی مثل وب و موبایل و همچنین برای توسعه برنامه هایی در سطح سازمانی و کار با Big Data استفاده کرد.

یکی از دلایل محبوبیت این زبان برنامه نویسی آن است که تمام اپلیکیشن های اندروید با این زبان نوشته شده است.

2–  پایتون (Python)

میرسیم به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا! این زبان پرطرفدار به زودی محبوبیت خود را حتی بیش از این هم افزایش خواهد داد. این زبان بالاترین آمار یادگیری توسط برنامه نویسان را به خودش اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید!!  بهترين افزونه های وردپرس

دلیل این حجم از محبوبیت را هم می توان سینتکس (Syntax) زیبا و ساده ی آن دانست که آن را از نظر خیلی ها به ساده ترین زبان برای یادگیری تبدیل کرده است.

شما برای شروع برنامه نویسی به راحتی می توانید در یک بوت کمپ برنامه نویسی پایتون شرکت کنید و خیلی سریع آن را یاد بگیرید.

این زبان به طور گسترده ای برای ماشین لرنینگ (ML)، دیپ لرنینگ (DL) و همچنین برای ریاضیات، آمار، علوم محاسباتی، توسعه وب و هوش مصنوعی استفاده می شود.

از آنجایی که پایتون هم ساده و هم قدرتمند است، امکان ساده‌ سازی فرآیند توسعه برنامه‌های کاربردی قوی را فراهم می‌کند.

3-  جاوا اسکریپت (JavaScript)

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی ساده، پویا، سطح بالا و چند پارادایم است که جزو زبان های برنامه نویسی برتر آینده در جهان باقی خواهد ماند.

جاوا اسکریپت هر صفحه استاتیک یا ایستا در اینترنت را به صفحاتی داینامیک تبدیل می کند و یکی از جذاب ترین زبان های برنامه نویسی به حساب می آید.

جاوا اسکریپت اکثرا برای توسعه برنامه های کاربردی وب تعاملی با قابلیت های مختلف استفاده می شود. این زبان یک زبان برنامه نویسی ساده و عالی برای ساخت وبسایت و وب اپلیکیشن است.

این زبان می تواند برای ایجاد نرم افزارهایی که در هر جایی مانند مرورگرها، گوشی های همراه، میکروکنترلرها، سرورها و … اجرا میشوند، استفاده شود.

4-  سوئیفت (Swift)

سوئیفت نه تنها به زبان ترجیحی برای توسعه iOS تبدیل و جایگزین Objective-C شده است، بلکه به عنوان یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار در سال 2020، با افزایش محبوبیت خود تبدیل شده است. این محبوبیت طبق آمارهای اعلامی در نمودار Google Trends تایید شده است.

زبان برنامه نویسی سوئیفت در WWDC 2014 معرفی شد. ویژگی های جذاب این زبان مانند سرعت بالا، یادگیری آسان، ایمنی بالا و … آن را به یک زبان عالی برای توسعه برنامه‌های iPhone، iPad و macOS تبدیل کرد.

این زبان برنامه نویسی برتر آینده با توجه به چنین ویژگی هایی، به عنوان یک زبان بسیار کارآمد و انعطاف پذیر در نظر گرفته می شود.

5-  GoLang

زبان برنامه نویسی Go که با نام Golang نیز شناخته می شود، به فهرست برترین زبان های برنامه نویسی سال 2020 راه یافته است.

بیشتر بخوانید!!  دیجی داهوا و راهکارهای هوشمندسازی ساختمان داهوا

این زبان، با سینتکس مختصر و آسان و ویژگی‌های کامپایل سریع‌تر نشان داد که تنها مورد علاقه برندهای محبوبی مثل SoundCloud و Google، Netflix نیست؛ بلکه یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت حقوق بالاتر در شرکت ها هم هست.

6-  PHP

PHP یک جامعه منبع باز بزرگ دارد و به طور گسترده توسط غول های صنعت مانند فیسبوک و وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه محبوبیت آن احتمالا به پای موارد قبلی نمی رسد.

این زبان، یک زبان برنامه نویسی پویا و همه منظوره است که ابتدا برای ساخت برنامه های وب پویا ایجاد شد. بعدها عملکرد PHP گسترش پیدا کرد، اما همچنان بیشتر برای توسعه وب اپلیکیشن ها استفاده می‌شود.

اعتبار محبوبیت این زبان برنامه نویسی برتر آینده، به فریم ورک هایی است که آن را برای توسعه برنامه های مقیاس پذیر و قوی مناسب می کند و به این واقعیت که 83 درصد از وب سایت ها در اینترنت بر اساس این زبان برنامه نویسی پیاده سازی شده اند.

7-  ++C

++C به عنوان یک نسخه بهبود یافته از زبان C ظاهر شد، که ویژگی های شی گرا را معرفی می کرد.

این برنامه کامپایلرها (compilers) و کتابخانه های (libraries) زیادی را برای ساخت راه حل های قدرتمند و قابل اعتماد ارائه می دهد که می توانند عملکرد بالا و غنی ای را مدیریت کنند.

این زبان به راحتی با تغییرات اکوسیستم یا سخت افزار سازگار می شود و گزینه ای عالی برای رایانش ابری و همچنین برای توسعه بازی است.

این زبان پرکاربرد کمی دشوار است و به طور کلی از زبانی مثل پایتون پیچیده تر است و باید مقدار کدهای بیشتری برای رسیدن به نتیجه ی مشابه در آن نوشت.

8-  Kotlin

Kotlin یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی همه منظوره مدرن است که در سال 2015 منتشر شد و محبوبیتش همچنان در حال افزایش است.

این برنامه بر روی JVM (ماشین مجازی جاوا) اجرا می شود و امکان استفاده از تعداد زیادی از کتابخانه های جاوا را فراهم می کند.

Kotlin با داشتن کدهایی بسیار ساده تر و تمیزتر از جاوا، بهره وری ای نزدیک به پایتون را به برنامه نویس ارائه می دهد.

مزیت های قابل توجه زبان برنامه نویسی Kotlin آن را به یکی از اصلی ترین زبان ها برای توسعه اپلیکیشن اندروید تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید!!  قالب سایت؛ راه سریعتر برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ

9-  Typescript

TypeScript یک زبان شی گرا است که برای گسترش قابلیت های زبان JavaScript معرفی شده است.

این زبان، نوشتن و نگهداری کدها را برای توسعه دهندگان آسان می کند.

TypeScript توصیف کاملی از هر جزء کد ارائه می دهد و می تواند برای توسعه برنامه های کاربردی بزرگ، با سینتکس دقیق و خطاهای کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر این، TypeScript ساختار خوبی دارد و یادگیری آن آسان است.

این هم از لیست زبان های برنامه نویسی آینده دار ما که به شما دوستداران برنامه نویسی کمک می کند تا بهترین انتخاب را از بین زبان های برنامه نویسی، برای یادگیری داشته باشید.

البته فراموش نکنید که علایق خود را هم در نظر بگیرید، زیرا ممکن است زبانی آینده دار را یاد بگیرید اما فعالیتی که با آن قرار است انجام دهید مورد علاقه ی شما نباشد و خیلی زود از این کار زده شوید. برای انتخاب هم، بهترین راه دریافت یک مشاوره ی حرفه ای از افراد متخصص است.

از جمله بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی در کشور می توان به بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر (bootcamp.mapsahr.com) اشاره کرد که علاوه بر آموزش تخصصی زبان های برنامه نویسی و فریم ورک ها، برای انجام مشاوره ی حرفه ای نیز در خدمت شما عزیزان است. پس از انجام مشاوره هم می توانید در بوت کمپ برنامه نویسی مورد نظر خود ثبت نام کنید.

شما در بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر علاوه بر آنکه توسط منتورهای مجرب، آموزش تخصصی و حرفه ای میبینید، تحت نظر آنها بر روی پروژه های واقعی نیز کار می کنید و مهارت های کار گروهی را نیز آموزش می بینید.

پس از پایان دوره، علاوه بر آنکه مپصا اچ آر شما را برای استخدام به شرکت ها و موسسات معتبر و متقاضی نیروی برنامه نویسی معرفی می کند، شما را به طور کامل برای مصاحبه آماده میکند. حتی اگر تمایل داشته باشید جلسات شبیه سازی شده به مصاحبه شغلی برای شما انجام می شود. رزومه نویسی هم که جزو مراحل مهم در پیدا کردن شغل است در بوت کمپ های مپصا اچ آر به خوبی یاد خواهید گرفت.

برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی و دوره های آموزشی مپصا اچ آر به سایت و شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Site: https://bootcamp.mapsahr.com/

Instagram: https://www.instagram.com/mapsahr/

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mapsahr/

همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره در تماس باشید:

88629415 – 021

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

بهترین باتری لپ تاپ چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

بهترین باتری لپ تاپ چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

باتری لپ تاپ یک قطعه الکترونیکی پیچیده ای است که از برد و سلول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *