سه شنبه , فروردین 28 1403

راهنمای خرید اینترنتی گوشی

سال‌هاست که فروشگاه های اینترنتی به بخش قابل توجه ای از بازار داخلی کشورمان تبدیل شده اند و کمتر خانواده ای وجود دارد که تا به امروز خریدی به صورت آنلاین انجام نداده باشد. در این مقاله با هم به بررسی نکاتی می پردازیم که لازم است در زمان خرید گوشی تلفن همراه به صورت آنلاین مورد توجه داشته باشیم. این نکات شامل چگونه یافتن یک فروشگاه معتبر، بررسی روش های مختلف ارسال و خدمات پس از فروش (گارانتی) می باشد. البته بهتر است که قبل از بررسی و مقایسه فروشگاه های آنلاین، اطلاعات لازم درباره برند و مدل گوشی های مورد علاقه خود کسب کنید. آیا مد نظر شما تهیه یک گوشی آیفون می باشد؟ یا خرید سامسونگ گلکسی نیاز شما را برطرف می سازد؟ کدام یکی از مدل های این برند های گوشی را می پسندید؟ پس از انتخاب گوشی مورد نظر خود و مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف، حال نیاز به این است که از اعتبار فروشگاه های دارای گوشی مورد نظرتان اطمینان لازم را کسب کنید. پس در ادامه به نکاتی اشاره می داریم که در این راه به شما کمک خواهند کرد.

بررسی اعتبار فروشگاه جهت خرید موبایل

در اینترنت راه های متعددی برای خرید یک گوشی تلفن همراه وجود دارد، برخی دارای نظارت توسط سازمان های کشورمان می باشند و برخی نیز هیچ سازمان پاسخگویی ندارند. در همین ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم تا همیشه تنها از فروشگاه هایی خریدهای آنلاین خود را انجام دهید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad) از مرکز توسعه تجارت الکترونیک هستند. اینماد طی مراحلی کسب می گردد که به واسطه آن شخص حقیقی و یا حقوقی مالک سایت به صورت رسمی ثبت شده و آدرس و مدارک تجاری آن جهت کسب و کار در شبکه اینترنتی کشور مورد تائید سازمان مربوطه قرار گرفته است. این اطلاعات ثبت شده می تواند در صورت طرح شکایت به دلیل هر گونه مشکلی در پرداخت، کالا و یا ارسال شما را در رسیدن به حق خود یاری دهد. در کنار داشتن این نماد، استفاده از Https به‌جای Http در وب‌سایت و بهره مندی از پروتکل SSL موجب می شود تا اطلاعات وارد شده توسط کاربر تا زمان رسیدن به وب‌سایت به صورت رمزگذاری شده بماند که بدین‌وسیله از سرقت اطلاعات شما جلوگیری به عمل می آید. جهت اطمینان از وجود SSL در وب‌سایتی که از آن می خواهید خرید گوشی خود را انجام دهید تنها لازم است به ابتدای آدرس اینترنتی وب‌سایت توجه کنید تا در صورت وجود HTTPS به جای HTTP از وجود SSL بر روی وب‌سایت مورد نظر اطمینان کسب کنید. اینماد بهترین مشخصه یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد است که در سه سطح توسط مالک سایت از مرکز توسعه تجارت الکترونیک قابل دریافت است:

  • نماد موقت: دارای نماد به صورت موقت می باشد.
  • نماد دائمی یک ستاره: مراحل لازم برای دریافت نماد را طی کرده و مورد قبول می باشد.
  • نماد دائمی دو ستاره:مراحل لازم برای یک ستاره را طی کرده و مورد قبول می باشد. همچنین وب‌سایت دارای SSL است.
بیشتر بخوانید!!  اسکن فایلها و حتی سایت از ویروس به صورت آنلاین

پس در نهایت داشتن نماد اعتماد لازمه اولیه هر فروشگاه آنلاینی جهت فعالیت قانونی در کشورمان می باشد که در ردیابی فروشنده و پیگیری های قانونی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. حال که با روش های شناسایی یک وب‌سایت معتبر آشنا شدید با هم به بررسی روش های پیدا کردن یک فروشگاه گوشی خوب آنلاین خواهیم بود.

چگونه فروشگاه آنلاین مناسب خرید گوشی پیدا کنیم؟

تنهای با جست و جوی کلمه “گوشی” با ده ها وب‌سایت فروش رو به رو خواهید شد که هر یک دارای شرایط خاص خود هستند، گوشی در برخی از این فروشگاه های به عنوان کالای اصلی و در برخی دیگر به عنوان یکی از بسیاری از انتخاب ها می باشد. وب‌سایت هایی هم هستند که با جست و جو در بین وب‌سایت های فروشنده، بهترین قیمت را به شما اعلام می دارند اما باید در نظر داشته باشید که این وب‌سایت ها تمامی مخارج ممکنه مانندِ هزینه حمل و تفاوت های گارانتی ها را در مقایسه های خود لحاظ نمی کنند و امکان دارد تا قیمت نهایی گوشی با آنچه در نظر داشتید تفاوت کند. خرید کالا از شبکه های اجتماعی مانندِ اینستاگرم می تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. اساسی‌ترین مشکل از نظر قانونی این است که این شبکه های اجتماعی دفتری در ایران ندارند و نهایتاً پاسخگویی نخواهند داشت. همچنین با جست و جو در اینترنت از خوش نام بودن فروشگاه مورد نظر خود اطمینان لازم را کسب کنید. امکان دارد که فروشگاه دارای نماد مورد نظر و قیمت مناسب باشد اما همیشه باعث نارضایتی خریداران قبلی خود بوده باشد که با جست و جو شاید بتوانید با نظر خریداران قبلی آشنا گردید.

بیشتر بخوانید!!  انواع بازاریابی دیجیتال + معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال

بهترین روش ارسال و دریافت گوشی خریداری شده

فروشگاه های اینترنتی گوشی، روش های مختلفی را جهت ارسال کالا ارائه می دهند که بیشتر آن ها با توجه به عدم وجود سیستم باربری داخلی از شرکت های ارسال کننده بسته استفاده می کنند. در کنار ارسال با پیک و یا تحویل در فروشگاه که گزینه هایی هستند که می توانید از آنها جهت خرید آنلاین از شهر خود استفاده کنید، روش های معمول استفاده از تیپاکس و پست می باشد. مشاهدات ما بیانگر این می باشد که دریافت کالا با تیپاکس زمان کمتری از دریافت پست می برد و در نهایت بهترین گزینه برای دریافت کالاهای خریداری شده از اینترنت می باشد.  همچنین ارسال کالاهای تیپاکس شامل گارانتی می باشد.

بررسی گارانتی همراه گوشی

تقریباً تمامی گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند دارای یک شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی و یا تعمیر می باشند. در زمان خرید باید توجه داشته باشید که صرفاً داشتن یک گارانتی به معنی ارائه خدمات تراز اول نمی‌باشد. هستند بسیاری از گارانتی های شرکتی که در آخر خدماتی را به فروشنده اعطا نمی کنند و یا گارانتی آنها فقط شامل شرایط و اتفاق های خاصی است و در مقابل آن هم دسته ای از شرکت ها هستند که خدمات مشتری مدارانِ و با کیفیت ارائه می دارند. به عنوان مثال گارانتی ارائه شده در فروشگاه گوشی و گجت بالاکا برای کالاهای برند سامسونگ از شرکت داریا همراه می باشد که خود وارد کننده این گوشی های گلکسی می باشد و به همین دلیل بهترین خدمات پس از فروش را به خریداران خود ارائه می دهد. در برخی موارد دیده شده که شرکت گارانتی دهنده زیر بار تعمیر نرفته و موجب نارضایتی خریداران اینترنتی گشته به همین دلیل دقت در مورد گارانتی تهت پوشش می تواند بعد ها به سود شما باشد. امیدواریم تا این مقاله کمکی به شما در خرید گوشی به صورت اینترنتی باشد. در آخر باز هم یادآوری می کنیم که در زمان خرید گوشی خود از داشتن نماد اعتماد وب‌سایت اطمینان حاصل فرمائید و تحقیقات لازم را درباره گارانتی ارائه شده انجام دهید تا به خرید کالای بپردازید که با روند صحیح قانونی وارد کشور و ثبت شده باشد تا در آینده نیز پاسخگویی کافی را از شرکت وارد کننده و یا فروشنده داشته باشید.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

اسکریپت ارسال ایمیل گروهی رایگان

اسکریپت فارسی ارسال ایمیل گروهی رایگان opensource این اسکریپت رایگان بدون باگ ، ویروس می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *