پنجشنبه , فروردین 9 1403

كلمات كليدي چيست ؟؟ افزايش ترافيك سايت

شاید عنوان مطلب برای شما کمی عجیب باشد. به هر حال مقاله اینبار من کاملا به کلمات کلیدی سایت ربط دارد. منظور از راز این است که چگونه با کلمات کلیدی می توانیم سایتمان را پر بازدیدتر کنیم. یاد آور می شوم که این مقاله ادامه مقاله قبلی من نیست و یک مقاله جداگانه می باشد.

چرا کلمات کلیدی؟

همانطور که شاید خیلی ها بدانند طرز کار موتور های جستجو گر به شکل عنکبوتی یا همان اسپایدر(یاد فیلم مرد عنکبوتی نیفتید!) است. یعنی ربات های برنامه نویسی شده ی موتورهای جستجو مثل عنکبوت ها در کدهای صفحات وب و نه شکل رو ظاهر آن ها! می خزند و مشابه ترین موارد با با مورد جستجوی کاربر به نتایج تاپ خود می برند.

خوب بر گردیم به سوال. یک نکته مهم و توافق شده بین موتورهای جستجو و طراحان سایت ها همین کلمات کلیدی یا KeyWord ها هستند. پس وقتی می دانیم چه چیز می تواند رتبه ما را در سرچ اینجین ها بالا ببرد ادامه کار آسان تر است.

چگونه انتخاب کنیم؟ چقدر؟ چه چیز؟
این سوال بسیار کلیشه ای است! ولی چون می دانم بسیاری از شما این سوال در ذهنتان بدجور بی جواب مانده ، منم هم به ان پاسخ میدهم.
همانطور که در مقاله افزایش بازدید و ترافیک قبل گفتم، از سرویس ADwords استفاده کنید.
ابتدا به سایت : https://adwords.google.com/Adwords/welcome.html بروید.
خوب تنها کاری که باید بگنید بررسی کلمات یا بهتر بگویم عبارات کلیدی است. با توجه به محتوای سایتتان عبارات مختلف را جستجو و ببینید که گوگل کدام را به شما پیشنهاد میدهد و کدام ها پر مخاطب تر هستند.

بیشتر بخوانید!!  لیست برترین دایرکتوری های دنیا برای ثبت سایت شما

اگر بعد از اینکار و بعد از یک ماه باز ترافیکتان تغییر نکرد ، بروید و کلمات دیگر را انتخاب کنید! یک وبمستر خوب پشتکار دارد و این پروسه طاقت فرسا را باید بگذراند.
در مورد چقدر هم بگویم که اکثر موتورهای جستجو یا همان سرچ اینجین ها بیشتر از 150 تا نهایتا
200 کاراکتر را نمیخوانند. پس کلمات کلیدی زیاد و بیش از 200 کارکاتر نه تنها به افزایش بازدید شما
کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو میشود.

کجا بزارم؟
طبق تجربه شخصی بهترین مکان برای گذاشتن کلمات کلیدی ، بعد از قسمت Title است. زیرا عنکبوت های اینترنتی، از بالا به پایین سایت شما را می خزانند!

چرا این همه زحمت؟
در یک مقاله خوندم که :
همواره ١٠ جایگاه اول نتایج حاصل از جستجو در موتورهای جستجوگر، متعلق
به سایت های مشهور است وبا وجود ميليون ها سایت رقيب، افراد واقعا وقت
خود را تلف می آنند .

و حرف آخر
هیچگاه از غلط املایی نگذرید! خیلی ها هنگام تایپ عبارات در موتورهای جستحو کلمات را اشتباه وارد میکنند. به مثال من توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان شود.

مثال:
فرض کنیم سایتی دارم با همان محتوای اسکریپت! خوب بهترین کلمات کلیدی برای من اینها بودند:
اسکریپت های رایگان ، اسکریپت سایت ایستگاه ، اسکریپت پریمیوم ، دانلود اسکریپت جدید ، اسکریت نال ، اسکرپت نول شده

خوب اینها فقط چند مورد بودند. دیدید که از کلمه استفاده نکردم و فقط از عبارات استفاده کردم. در ضمن به دو مورد آخر نگاه کنید که اشتباه املایی هم دارند! اما همونطور که گفتم خیلی ها اشتباه تایپ میکنن. حالا که کلماتمان مشخص شده، آن ها در صفحه وب و بعد از تگ تایتل قرار میدهیم.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

لیست برترین دایرکتوری های دنیا برای ثبت سایت شما

لیست برترین دایرکتوری های دنیا برای ثبت سایت شما .. ادامه مطلب .. برای بهینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *