جمعه , فروردین 10 1403

عناصر صفحات نتايج گوگل

A. جستجو پيشرفته
شما را به صفحه اى كه شما را به محدود كردن جستجو قادر ميسازد لينك ميكند.
B. مشخصات و مزيتها (Preferences)
لينكها به صفحه اى كه شما را قادر ميسازد تا مشخصات و مزيتهاى جستجو (preferences) را مرتب كنيد، شامل تعداد نمايش نتايج در هر صفحه، زبان اينترفيس، و استفاده از فيلتر جستجو مطمئن است.
C. Language Tools
Tools for setting language preferences for pages to be searched, interface language and translation of results.
D. راهنمائی هاى جستجو
شما را به اطلاعاتى كه به شما كمك ميكند تا جستجوى خود را مثر تر سازيد لينك ميكند. اين موضوع به شما ميگويد كه گوگل چه تفوتها و خصوصياتى نسبت به ماشينهاى جستجوگر ديگرى دارد.

E. زﻣﻳﻨﻪ جستجو
براى وارد كردن پرس و جويى در گوگل، كافيست تا كلمات كليدى تشريحى خود را تايپ كرده، سپس بر روى كليد جستجو كليد كرده يا كليد enter را بزنيد.
F. دكمه جستجوى گوگل
كليك بر روى اين كليد به اين منظور است كه جستجوى ديگرى را انجام ميدهيد. همچنين شما ميتوانيد تا پرس و جوى ديگرى را با زدن كليد enter تاييد كنيد.
G. Tabs
Click the tab for the kind of search you want to conduct. Choose from a full web search, images only, Google Groups (Usenet discussion archive) or the Google Directory (the web organized into browsable categories).
H. مانع آمارى
اين خط جستجوى شما را توصيف ميكند و همچنين تعداد نتايج برگردانده را نشان ميدهد.
I. دسته بنديها
اگر اصطلاحات جستجوى شما همچنين در دايركتورى وب به چشم ميخورند، اين دسته بنديهاى پيشنهاد شده ممكن است كه به شما در پيدا كردن اطلاعات بيشتر در رابطه با پرس و جوى خود كمك كند. بر روى آنها كليك كنيد تا لينكهاى ديگرى را پيدا كنيد.
J. عنوان صفحه
اولين خطى كه به عنوان نتيجه نشان داده ميشود، عنوان صفحه پيدا شده است. بعضى وقتها بجاى عنوان، URL (آدرس) نشان داده ميشود، كه اين به معنى است كه صفحه پيدا شده عنوانى ندارد، يا گوگل تمام محتويات صفحه را به طور كامل فهرست نكرده است.
K. متن زير عنوان
اين متن منتخبى از صفحه نتيجه برگردانده شده از موضوع پرس و جو شما است. اين موضوعات برگزيده شه و انتخاب شده به شما اين امكان را ميدهد تا زمينه اى از موضوعات كه در صفحه هستند قبل از اينكه برروى آن كليك كنيد ببينيد.
L. توضيحات
اگر پرس و جوى جستجو شما در دايركتورى وب فهرست شده بود، توضيحات مولف نيز نشان داده ميشود.
M. دسته بندى
اگر سايتى توسط پرس و جو جستجو ى شما كه در دايركتوى وب فهرست شده بود پيدا شد، دسته بندى آن نيز در زير آن مشخص ميشود.
N. URL نتيجه
اين آدرس نتيجه يافته شده می باَشد.
O. اندازه
اين شماره انداز بخش متن صفحه پيدا شده است. اين براى سايتهايي كه هنوز ضميمه نشده اند موجود نميباشد.
P.

بیشتر بخوانید!!  آشنایی با موتورهای جستجوگر

ذﺨﻴﺭ شده
كليك برروى لينك cache شده شما را قادر ميسازد تا محتويات صفحه را به عنوان وقتى كه ما آنرا ضميمه كرده ايم ببينيد. اگر به هر دليلى، لينك نتيجه اصلى شما را به صفحه كنونى نبرد، شما ميتوانيد آن صفحه را از cache ما بازيافت كنيد تا اطلاعاتى كه ميخواهيد را بيباايد. در نسخه cache شده، موضوع جستجوى شما برجسته است.
Q.

صفحات مشابه
وقتى شما لينك صفحات مشابه را كليك ميكنيد، گوگل به طور خودكار صفحات مشابهى را كه در اينترنت موجودند و عمل جستجوى آنها همين نتيجه را بدست مياورند را كشف ميكند.
R. نتيجه برجسته
وقتى كه گوگل چند نتيجه را از يك وب سايت پيدا ميكند، بيشترين نتيجه اى كه در اول قرار ميگيرد مناسبترين نتيجه نسبت به موضوع شما است.
S. More Results
If there are more than two results from the same site, the remaining results can be accessed by clicking on “More results from…” link.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

تنظیم وایت لیست گوگل روبوت

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

گوگل از اولین لحظه شکل گیری تا امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *