جمعه , اردیبهشت 7 1403
نحوه پیاده سازی و نگهداری ISMS مطابق با ISO 27001
نحوه پیاده سازی و نگهداری ISMS مطابق با ISO 27001

نحوه پیاده سازی و نگهداری ISMS مطابق با ISO 27001

ISO 27001 یکی از محبوب ترین استانداردهای امنیت اطلاعات در جهان است که بهترین روش را برای ISMS (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات) ترسیم می کند.این چارچوب یک رویکرد سیستماتیک برای امنیت داده ها ارائه می دهد و راه هایی را نشان می دهد که می توانید از فرآیندها، فناوری و افراد برای محافظت از اطلاعات حساس سازمان خود استفاده کنید.

شرکت امن افزار یکی از شرکتهای بسیار معتبر ایرانی در زمینه پیاده سازی ISMS  برای سازمانها میباشد.سازمان‌هایی که یک ISMS را پیاده‌سازی می‌کنند بهتر می‌توانند از حملات سایبری و سایر حوادث امنیتی جلوگیری کنند و مجهز به حفظ چشم‌انداز نظارتی در حال تحول هستند.

نحوه اجرای ISO 27001

9 مرحله برای پیاده سازی ISMS وجود دارد:

یک دستور پروژه ایجاد کنید

پروژه اجرا باید با انتصاب یک رهبر پروژه آغاز شود، که با سایر اعضای کارکنان برای ایجاد یک برنامه اولیه کار خواهد کرد.

پروژه را آغاز کنید

سازمان‌ها باید از دستورات پروژه خود برای ایجاد ساختار تعریف‌شده‌تری استفاده کنند که به جزئیات خاص در مورد اهداف امنیت اطلاعات و تیم پروژه، طرح و ثبت ریسک می‌پردازد.

یک روش برای ISMS اتخاذ کنید

ISO 27001 تشخیص می دهد که “رویکرد فرآیندی” برای بهبود مستمر موثرترین مدل برای مدیریت امنیت اطلاعات است.

با این حال، متدولوژی خاصی را مشخص نمی‌کند، در عوض به سازمان‌ها اجازه می‌دهد از هر روشی که انتخاب می‌کنند استفاده کنند یا مدلی را که از قبل در اختیار دارند ادامه دهند.

یک چارچوب مدیریتی ایجاد کنید

این با شناسایی محدوده سیستم، که به زمینه آن بستگی دارد، آغاز می شود. این دامنه باید برای دفاتر شما، دستگاه های تلفن همراه کارمندان و دورکارها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید!!  اسکریپت ضد حملات فلود سایت anti flood

معیارهای امنیتی پایه را شناسایی کنید

اینها الزامات و اقدامات یا کنترل های مربوطه هستند که برای انجام تجارت ضروری هستند.

یک فرآیند مدیریت ریسک ایجاد کنید

ISO 27001 به سازمان ها اجازه می دهد تا فرآیندهای مدیریت ریسک خود را به طور گسترده تعریف کنند.

 

روش‌های رایج بر بررسی ریسک‌های دارایی‌های خاص یا ریسک‌های ارائه‌شده در سناریوهای خاص تمرکز دارند. هر کدام مزایا و معایبی دارند و برخی از سازمان ها برای یک روش بسیار مناسب تر از روش دیگر هستند.

یک برنامه درمان خطر ایجاد کنید

این فرآیند ایجاد کنترل های امنیتی است که از دارایی های اطلاعاتی سازمان شما محافظت می کند.

برای اطمینان از موثر بودن این کنترل‌ها، باید بررسی کنید که کارکنان قادر به کارکردن یا تعامل با کنترل‌ها هستند و اینکه از تعهدات امنیت اطلاعات خود آگاه هستند.

اندازه گیری، نظارت و بررسی نتایج

برای اینکه یک ISMS مفید باشد، باید اهداف امنیت اطلاعات خود را برآورده کند. سازمان ها باید عملکرد سیستم را اندازه گیری، نظارت و بررسی کنند.

این شامل شناسایی معیارها یا سایر روش‌های سنجش اثربخشی و اجرای کنترل‌ها است.

 

اخذ گواهینامه

پس از ایجاد ISMS، سازمان ها باید از یک نهاد صدور گواهینامه معتبر گواهینامه دریافت کنند.

این ثابت می‌کند که ISMS الزامات ISO 27001 را برآورده می‌کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا مزایای صدور گواهینامه را تجربه کنند.

نحوه پیاده سازی و نگهداری ISMS مطابق با ISO 27001
نحوه پیاده سازی و نگهداری ISMS مطابق با ISO 27001

مزایای پیاده سازی ISMS

استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 27001:2013 (ISO 27001) الزامات یک ISMS (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات) را تعیین می‌کند، رویکردی برای ایمن کردن اطلاعات که بر ارزیابی‌های منظم ریسک تکیه دارد تا اطمینان حاصل شود که اقداماتی که انجام می‌دهید مناسب هستند. تهدیدهایی که با آن روبرو هستید و ریسک پذیری شما

بیشتر بخوانید!!  بهترین افزونه امنیتی برای وردپرس

 

سه دلیل اصلی برای پیاده سازی ISMS وجود دارد:

 

عملیاتی

یک ISMS بهترین روش امنیت اطلاعات را در رویه‌های موجود شما ادغام می‌کند، فرآیندهای کسب‌وکارتان را ساده‌سازی و تقویت می‌کند تا به شما کمک کند به طور مقرون‌به‌صرفه از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن دارایی‌های اطلاعاتی سازمانتان اطمینان حاصل کنید.

 

شهرت

گواهینامه معتبر ISO 27001 به طور مستقل نشان می دهد که ISMS شما از بهترین رویه بین المللی پیروی می کند، که اعتماد ذینفعان را نسبت به شایستگی سازمان شما افزایش می دهد، به شما مزیت رقابتی می دهد و شما را قادر می سازد تجارت بیشتری را به دست آورید.

 

انطباق

اگر ISMS به درستی اجرا شود، به سازمان شما کمک می کند تا به تعهدات انطباق قانونی و مقرراتی مربوط به امنیت اطلاعات، مانند GDPR اتحادیه اروپا (مقررات عمومی حفاظت از داده) عمل کند.

 

دلیل(های) شما برای اجرای ISMS هرچه که باشد، و اینکه آیا تصمیم دارید گواهینامه مستقل ISO 27001 را دنبال کنید یا خیر، مهم است که روش هایی را که استاندارد برای سازمان شما مفید خواهد بود درک کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که از حمایت کامل هیئت مدیره خود برخوردار هستید. . به هر حال، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که در میانه راه پروژه خود را از دست بدهید، وقتی کسانی که مسئول رشته‌های کیف پول هستند شروع به شک و تردید می‌کنند.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

تست امنیت و اسکن آنلاین سایتهای وردپرسی

تست امنیت و اسکن آنلاین سایتهای وردپرسی از این لینک وارد سایت شده آدرس سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *