شنبه , اردیبهشت 8 1403
بلیط اتوبوس

ویرایش اطلاعات پس از خرید بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی و آنلاین مزایای بیشتری نسبت به خرید حضوری یا تلفنی آن دارد. مثلا این که می‌توانید در زمان بسیار کمی بلیط موردنظر خود را انتخاب کرده یا حتی برای تاریخ مشخصی رزرو کنید. همچنین این امکان را دارید که امکانات و قیمت‌ها را کنار هم بگذارید و با مقایسه صحیح انتخاب بهتری داشته ‌باشید. انتخاب صندلی، برخورداری از تخفیف‌ها و… نیز سایر مزایایی هستند که با مراجعه به سایت با جزئیات آن‌ها به خوبی آشنا می‌شوید.

بلیط اتوبوس

گاهی افراد تصور می‌کنند چون بودجه کمی برای سفر دارند، باید قید آن را بزنند. این باور نه‌تنها درست نیست، بلکه فرصت تجربه چیزهای جدید را هم از آدم‌ها می‌گیرد. اگر بودجه زیادی برای سفر کنار نگذاشته‌اید، سفر با بلیت اتوبوس را تجربه کنید. در سفر با اتوبوس هم هزینه کم‌تری برای بلیط خواهید پرداخت و هم می‌توانید از مناظر مختلف جاده و طبیعت لذت ببرید.

ترجیحا صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید تا هم تماشای دیدنی‌های طبیعت را ازدست ندهید و هم رفت‌وآمد دیگر مسافران در راهروی اتوبوس شما را اذیت نکند. صندلی‌های میانی اتوبوس امنیت بیشتری دارند. اگر صندلی‌تان نزدیک به صندلی راننده یا انتهای اتوبوس نباشد، بهتر است.

ویرایش اطلاعات پس از خرید بلیط اتوبوس

 

یادتان باشید نباید بار زیادی را همراه خود به اتوبوس ببرید. یک کیف دستی کافی است که لوازم ضروری در آن قرار گرفته باشد؛ بارهای سنگین‌تر را به مسئول بار اتوبوس بسپارید. درغیر این‌صورت ممکن است درطول سفر بارها از بخش بار داخل اتوبوس روی سر شما یا دیگر مسافران سقوط کند. خوراکی‌های بودار مانند نارنگی، خیار، سوسیس غذاهای خورشی را همراهتان به اتوبوس نبرید. بوی این خوراکی‌ها و غذاها ممکن است دیگر مسافران را اذیت کند.

بیشتر بخوانید!!  آشنایی با سایت نمایندگی بخاری آبسال در تهران

تغیر اطلاعات در بلیط خریداری شده

یکی از مواردی که لازم است درباره آن اطلاعات کافی داشته ‌باشید، نکات مربوط به ویرایش و تغیر اطلاعات پس از تکمیل فرایند خرید بلیط است. چیزی که باید بدانید این است که درحالت عادی امکان ویرایش اطلاعات بلیط پس از خرید کامل آن وجود ندارد. از این رو لازم است در طول فرایند خرید بلیط دقت کافی را داشته ‌باشید. پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت، مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و …) امکان پذیر نیست. همچنین خرید بلیط هنگامی قطعی می‌شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند.

با این وجود ممکن است پس از تکمیل فرایند خرید بلیط بخواهید صندلی خود را تغیر داده یا تغیری در اطلاعات بلیط بدهید. در این صورت یک راه‌حل برای شما وجود دارد. شما می‌توانید اقدام به استرداد بلیط خود کرده و بلیط جدید را پس از آن تهیه کنید.

استرداد بلیط اتوبوس خریداری شده

توجه داشته ‌باشید که در استرداد بلیط، مقداری از هزینه بلیط به عنوان جریمه کسر می‌شود. مقدار این کسری با توجه به زمان اقدام شما برای استرداد و کنسلی بلیط، متفاوت است. اگر بخواهید بلیط اتوبوس خود را یکی دو ساعت پیش از شروع سفر کنسل کنید، 10 درصد از مبلغ بلیط خریداری شده به‌عنوان جریمه از شما کسر می‎شود و مابقی مبلغ حداکثر ظرف 72 ساعت آینده به حساب شما برگردانده خواهد شد.

استرداد بلیط اتوبوس خریداری شده

درصورتی که دیرتر اقدام به استرداد بلیط خود کنید، 50 درصد هزینه بلیط را به عنوان جریمه از دست خواهید داد. از این رو برای استرداد باید به موقع اقدام شود تا ضرر آن کمتر باشد. همچنین وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است. نکته قابل توجه دیگری وجود دارد و آن این است که فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست. پس فقط زمانی دست به کنسلی بلیط خود بزنید که از بابت آن مطمئن هستید.

بیشتر بخوانید!!  خرید و فروش اکانت کلش اف کلنز و کلش رویال در ایران

استرداد بلیط و تعویض صندلی بدون جریمه

همانطورکه دیدید برای تغیر اطلاعات و تعویض صندلی راهی بجز استرداد بلیط خریداری شده وجود ندارد. با این وجود یک راه وجود دارد که از طریق آن بتوانید کنسلی بلیط را بدون جریمه انجام دهید. برای این کار ابتدا باید با پشتیبانی تماس بگیرید و امکان تعویض بلیط را جویا شوید. حالا یک بلیط دیگر با همان اطلاعات قبلی می‌خرید و این بار توجه لازم در انتخاب صندلی را به خرج می‌دهید! پس از آن می‌توانید با پشتیبانی ارتباط بگیرید و بخواهید تا بلیط قبلی شما را بدون کسر هزینه و به عبارتی به صورت 100 درصدی استرداد کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

تصور کنید وارد آشپزخانه می‌شوید، قهوه‌ساز هوشمندتان با صدای دلنشینی به شما صبح بخیر می‌گوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *