جمعه , فروردین 31 1403
راهنمای خرید هاست وردپرس
راهنمای خرید هاست وردپرس

راهنمای خرید هاست وردپرس

هاست وردپرس برای هر کسی که قصد راه اندازی سایت خود بر روی وردپرس دارد، انتخاب مهمی است. از آن‌‎جایی که انتخاب هاست مناسب فرایند نسبتا پیچیده‌ای است، در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای خرید هاست وردپرس به شما بگوییم.

حقیقت این است که تمام شرکت‌های هاستینگ با یکدیگر کیفیت برابری ندارند و همین امر احتمال انتخاب اشتباه در خرید هاست مناسب را بالا خواهد برد. اما با استفاده از نکات زیر، بهترین انتخاب را برای خرید هاست وردپرس خواهید داشت.

هاست وردپرس چیست؟

هاست بخشی از یک سرور در یک دیتاسنتر می‌باشد که به شما و ب‌سایت شما برای مدت زمانی معین اختصاص داده می‌شود. از طرفی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا اصطلاحا CMS می‌باشد. بواسطه وردپرس از شر برنامه نویسی تا حد زیادی خلاص می‌شوید و بدون علم به این حوزه، با کمی آموزش می‌توانید براحتی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. هر گونه وب‌سایتی؛ از جمله وردپرس؛ لازم است بر بستر یک هاست میزبانی شود. هاست دیتای وب‌سایت شما را نگه‌داری میکند و اجرای دیتای استاتیک و داینامیک را امکان‌پذیر می‌سازد.

چرا هاست وردپرس؟

با کمی تحقیق در بین سرویس‌های میزبانی نکته قابل توجهی را در خواهید یافت. در واقع هاست و انواع سرویس‌های میزبانی برای زبان‌های برنامه‌نویسی و انواع وب‌سایت‌ها دسته بندی می‌شوند. بطور مثال هاستی که برای وب‌سایت با زبان دات‌نت نوشته می‌شود، تنظیمات متفاوتی نسبت به هاست یک وب‌سایت PhP‌ محور دارد. حتی سیستم‌عامل این دو نیز با هم اغلب مواقع متفاوتند. به همین ترتیب، برای یک وب‌سایت وردپرسی هم لازم است هاست مناسب آن تهیه شود.

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس

در ادامه به چند نکته برای انتخاب بهترین هاست وردپرس اشاره می‌کنیم.

امنیت

با قاطعیت می‌توان گفت که امنیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور برای انتخاب هرگونه میزبانی از جمله هاست وردپرس خواهد بود. با توجه به اینکه ممکن است وبسایت شما از طرف هاست با تهدیدات زیادی مواجه شود، امنیت هاست را باید در الویت چک‌لیست خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید!!  آموزش توابع پوسته های ورد پرس

در واقع یک شرکت هاستینگ با کیفیت بالا و معتبر، باید تمام فاکتورهای امنیتی را داشته باشد. در غیر این صورت آن ارائه دهنده هاست وردپرس نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید باشد.

امروزه از طریق هاست بسیاری از دیتای شما و مشتریان وبسایتتان می‌تواند در دسترس افراد سودجو قرار بگیرد. اما اگر ارائه دهنده سرویس میزبانی مورد نظرتان تمام ویژگی‌های امنیتی را داشته باشد، از بروز مسائل امنیتی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

امنیت هاست وردپرس با رعایت نکات زیر از طرف اغلب شرکت‌های هاستینگ معتبر تامین‌ می‌شود:

  • بکاپ‌گیری روزانه برای بازیابی اطلاعات در صورت بروز هرگونه اتفاق
  • نصب جدیدترین و بروزترین نرم‌افزار امنیت سایبری به منظور محافظت از وبسایت در برابر بدافزارها و دیگر حملات سایبری
  • داشتن SSL به منظور برقراری امنیت برای پرداخت‌ها و تراکنش‌های مربوط به سایت و …

آپتایم (Uptime)

اینکه وبسایت شما در بخش‌هایی از روز آفلاین باشد و صفحه‌ای از سایتتان را به کاربران نمایش داده نشود، مطمئنا از نظر ترافیکی و درآمد ضرر زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

در صورتی که کسب و کار وابسته به تعاملات آنلاین دارید، حتما باید از میزان آپتایم هاست وردپرس موردنظرتان مطمئن باشید؛ در صورتی که میزان آپتایم هاست‌ موردنظر درصد بالایی نداشت، به هیچ عنوان آن هاست را خریداری نکنید.

لازم به ذکر است که در برخی شرایط، ضعف آپتایم هاست وردپرس هزینه‌ای را برایتان به همراه خواهد داشت. به همین دلیل حتما بالا بودن آپتایم هاست WordPress موردنظر خود را بررسی نمایید.

البته توجه داشته باشید که هیچ ارائه دهنده سرویس میزبانی یا همان هاستینگی میزان 100 درصد آپتایم را تضمین نمی‌کند. زمانی که با چنین ارائه دهنده سرویس میزبانی مواجه شدید (که تضمین کننده 100 آپتایم باشد)، مطمئن باشید که در ذکر این عدد مبالغه شده است!

بیشتر بخوانید!!  ۱۲ راهکار برای افزایش چشمگیر سرعت لود سایت وردپرسی شما

امروزه بهترین شرکت‌های هاستینگ میزان آپتایم 99.999 درصدی را تضمین می‌کنند. توصیه می‌شود همواره به دنبال ارائه دهنده‌ای باشید که میزان آپتایم بالایی داشته باشد و تا حد ممکن آن را تضمین کند.

این مسئله موجب می‌شود که شما از آنلاین بودن سایت خود مطمئن شوید. همچنین بدانید که وقفه‌ای برای کسب و کارتان به وجود نخواهد آمد. برخی از این وقفه‌ها هزینه‌های بالایی دارند و ضرر شدیدی را به شما تحمیل خواهند کرد.

نکات مهم برای خرید هاست وردپرس

پشتیبانی

بزرگ‌ترین مزیت هر سرویس میزبانی خوب، داشتن پشتیبانی قدرتمند و 24 ساعته می‌باشد. داشتن پشتیبانی شبانه روزی جزء اصلی‌ترین ویژگی‌های یک هاست وردپرس با کیفیت است. پیشنهاد می‌شود که سعی کنید هاست وردپرس خود را از چنین شرکت‌های هاستینگی خریداری نمایید.

با پشتیبانی 24 ساعته شما می‌توانید در تمام طول شبانه روز در صورتی که با مشکلی مواجه شدید آن را با متخصصین مربوطه مطرح کنید.

افراد حاضر در پشتیبانی باید در حوزه کاری خود متخصص باشند و بتوانند مشکلات را برطرف نمایند. پس انتظار می‌رود که مشکل شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

در دسترس بودن پشتیبانی به صورت شبانه روزی جزء ویژگی‌های مثبت یک شرکت هاستینگ می‌باشد. امروزه اکثر ارائه دهندگان هاست وردپرس به منظور رعایت حقوق مشتریان و همچنین احترام گذاشتن به آن‌ها، پشتیبانی 24 ساعته را در اولویت اول خود قرار می‌دهند.

در این شرایط، در تمام طول شبانه روز و زمانی که مشکلی برایتان پیش آمد، می‌توانید بر روی کمک پشتیبانی حساب ویژه‌ای باز کنید. به این ترتیب مشکل سریع‌تر برطرف خواهد شد و زمان را از دست نخواهید داد.

ارتقاء منابع

داشتن قابلیت مقیاس پذیری منابع در هر زمان، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در خرید هاست وردپرس باید به آن توجه داشته باشید. در طول یک ماه ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به ارتقاء فضای هاست خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید!!  ساخت فایل robots.txt برای وردپرس

اکثر افراد در ابتدا برای کاهش‌ هزینه‌های خود، هاست‌هایی که فضای کمی دارند را انتخاب می‌کنند. اما رفته رفته فضای مورد بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد. در صورتی که شرکت ارائه دهنده هاست وردپرس دارای قابلیت ارتقاء منابع باشد، به راحتی فضای مورد نیاز به همان هاست قبلی اضافه می‌شود.

البته مسئله ارتقاء فضای ذخیره سازی هاست فقط یک مورد از موارد مرتبط با ارتقاء منابع می‌باشد. حتی در پلن برخی شرکت‌ها نیز سطح امنیت و پشتیبانی پیشرفته وجود دارد(در این صورت می‌توانید سطح امنیت و پشتیبانی هاست وردپرس سایت خود را رفته رفته با پرداخت هزینه بیشتر بالا ببرید).

خدمات خاص هاست وردپرس

در صورتی که هاست تهیه شده مخصوص به وردپرس نباشد، به احتمال زیاد در طول کار با مشکلات زیادی از طرف ارائه دهنده سرویس میزبانی مواجه خواهید شد.

هاست وردپرس خدماتی چون بهینه سازی وردپرس، حذف ویروس‌های مربوط به وردپرس، اصلاح وردپرس و … را داراست. البته ممکن است در ابتدای ساخت سایت به این خدمات نیازی نداشته باشید. اما صد در صد در طول راه و برای رشد وب‌سایت خود به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

در هر صورت، خرید هاست از شرکت هاستینگی که خدمات مخصوص به وردپرس را ارائه می‌دهد بسیار خوشایند و ایده آل صاحبان وب‌سایت وردپرسی می‌باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید هاست وردپرس حتما از دریافت خدمات مخصوص وردپرس توسط ارائه دهنده سرویس میزبانی موردنظر خود اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

خرید هاست ورد‌پرس دغدغه اغلب افراد صاحب وب‌سایت وردپرسی می‌باشد. این سرویس میزبانی برای سیستم مدیریت محتوای WordPress به گونه‌ای بهینه شده تا بیشترین امنیت و سرعت را برای چنین وب‌سایتی تامین کند. هاست وردپرس در مواردی می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده CMS های دیگری که با PhP‌نوشته شده اند(مانند جوملا) باشد. البته قبل از تهیه هاست WordPress برای جوملا یا دروپال و … با شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی مشورت کنید.

 

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

افزونه تنظیمات گالری تصویر ووکامرس

افزونه تنظیمات گالری تصویر ووکامرس

توضیحات افزونه  تنظیم گالری تصاویر محصول بر اساس هر محصول. (توجه: به طور کامل با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *