کانتینر ابری آروان

راهنمای خرید کانتینر ابری؛ بدون دغدغه سرویس PaaS بخرید

به دنبال بستری برای اپلیکیشن خود می‌گردید اما نمی‌دانید چگونه با کم‌ترین هزینه، بهترین کیفیت را دریافت کنید؟ از قطعی‌ها و ناپایداری سرویس‌ها، متضرر شده‌اید و دنبال راهی برای جبران هستید؟ استفاده از کانتینر ابری، به شما اجازه می‌دهد تا با برخورداری از امکانات پیشرفته و بدون نیاز به دانش فنی، برنامه‌های مورد نیازتان را بدون قطعی، اجرا کنید. در ادامه‌ی این مطلب، با «کانتینر ابری ابر آروان» بیش‌تر آشنا می‌شوید.

کانتینر ابری چیست؟

کانتینر ابری، یک مجموعه‌ی جمع‌وجور از تمام ابزارهای مورد نیاز برای توسعه‌ی نرم‌افزار است. این مجموعه شامل: سخت‌افزار سرور، تنظیمات و پیکربندی‌ها و بخشی از امور زیرساخت نرم‌افزاری است. فراهم کردن تمام این مجموعه، برعهده‌ی سرویس‌دهنده است و توسعه‌دهنده یا کاربر، دغدغه‌ای برای این موارد نخواهد داشت. به بیان دیگر، شما برای مدیریت اپلیکیشن‌ها در کانتینر ابری، نیاز به دانش فنی زیرساخت ندارید. کانتینر ابری، به‌عنوان پلتفرم ابری و سرویس PaaS هم شناخته می‌شود.

پلتفرم ابری ابر آروان، بستری برای اجرای اپلیکیشن‌های شما در قالب کانتینر ابری است و با مزایای فراوانی که دارد، انتخاب مناسبی برای مدیریت هزینه و ساده شدن فرآیندهای فنی توسعه‌ی نرم‌افزار است؛ مخصوصن اگر در اول مسیر هستید یا دانش فنی در پیکربندی و زیرساخت ندارید. در کانتینر ابری ابر آروان، تمامی مراحل و فرآیندهای پیکربندی، تنظیمات و حتا بخشی از امور زیرساخت نرم‌افزاری را خود ابر آروان انجام می‌دهد؛ شما تنها باید روی توسعه‌ی اپلیکیشن‌تان و تامین داده‌ها تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید!!  آیا تازگی محتوا فاکتوری برای رتبه‌بندی گوگل است؟

سرویسPaaS چه تفاوتی با SaaS و IaaS دارد؟

اگر به فکر توسعه محصول باشید، حتمن نام سرویس‌های IaaS و PaaS را شنیده‌اید. در این میان، سرویس SaaS (نرم‌افزار به مثابه‌ی سرویس) هم وجود دارد که در آن، تمام بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را سرویس‌دهنده، تهیه و پشتیبانی می‌کند و تمرکز شما فقط روی محتواست. بنابراین، در توسعه محصول، چندان با سرویس SaaS سروکار ندارید.

اما باز هم دو گزینه‌ی مهم دیگر وجود دارد که باید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید. در سرویس IaaS، شما مسوولیت بخشی از زیرساخت را برعهده می‌گیرید و سرویس‌دهنده (مثلن ابر آروان)، بستر پیاده‌سازی این زیرساخت، از جمله سرور و هسته‌های پردازشی را در اختیارتان می‌گذارد. در سرویس PaaS، بخش بزرگ‌تری از زیرساخت‌های فنی، برعهده‌ی سرویس‌دهنده خواهد بود و شما تمرکز اصلی خود را روی توسعه نرم‌افزارتان می‌گذارید.

به بیان دیگر، اگر تازه‌کار هستید یا درباره‌ی زیرساخت‌ها دانش فنی کافی ندارید و می‌خواهید نرم‌افزار خودتان را اجرا کرده و بالا بیاورید، بهتر است از سرویس PaaS یا همان کانتینر ابری ابر آروان استفاده کنید.

مزایای استفاده از کانتینر ابری ابر آروان

برای توسعه نرم‌افزار، راه‌های دیگری هم وجود دارد اما استفاده از کانتینر ابری ابر آروان، به‌قدری کار شما را راحت‌تر می‌کند که دیگر نیازی به روش‌های دیگر، نمی‌بینید. در ادامه‌ی مطلب، با مهم‌ترین مزیت‌های سرویس PaaS ابر آروان آشنا می‌شوید و اهمیت وجودش را برای هر توسعه‌دهنده‌ای، درک می‌کنید.

مقیاسپذیری خودکار

اگر بخواهید منابع بسیاری را از همان روز اول سفارش دهید، مجبور به پرداخت هزینه‌ی بالایی می‌شوید. اما کمبود منابع پردازشی هم، خود به معنی از دست دادن پایداری سرویس و متضرر شدن شماست. پس اگر بخواهید نرم‌افزارتان همیشه در حال اجرا بماند، چه راه‌حلی دارید؟

بیشتر بخوانید!!  آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

استفاده از کانتینر ابری، به شما این امکان را می‌دهد که از قابلیت مقیاس‌پذیری خودکار بهره ببرید. این ویژگی، باعث می‌شود در زمانی‌که نرم‌افزار شما مصرفی ندارد، هزینه‌ی اضافی روی دست‌تان نگذارد و هر زمان که نیاز باشد -به‌شکل خودکار- منابع بیش‌تری به آن اختصاص پیدا کند تا اجرای نرم‌افزار شما با مشکل روبه‌رو نشود.

هزینه بهازای مصرف

شما تنها به میزان مصرف خود، هزینه پرداخت می‌کنید. اگر نرم‌افزار شما در حال اجرا نباشد، هزینه‌ای به حساب شما منظور نخواهد شد. این مسئله، اهمیت ویژه‌ای در مدیریت هزینه‌های شما دارد و کارتان را ساده‌تر از قبل می‌کند.

اختصاص آدرس IP

در کانتینر ابری ابر آروان، شما می‌توانید به نرم‌افزار خود و اطلاعات آن، یک آدرس IP اختصاص بدهید تا در هر نقطه از اینترنت، امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد. اگر نمی‌خواهید بخشی از نرم‌افزار را روی کانتینر ابری بالا بیاورید، این قابلیت برای شما کاربردی خواهد بود.

اتصال دیسکهای دایمی به کانتینر

در کانتینر ابری، اطلاعات نرم‌افزار شما می‌تواند به‌شکل دایمی ذخیره‌سازی شود. زیرا دیسک‌های دایمی، به کانتینر متصل هستند و وظیفه‌ی نگهداری از این اطلاعات را برعهده دارند. در هنگام خرید سرویس کانتینر ابری، می‌توانید این دیسک‌های دایمی را با حجم دلخواه‌تان انتخاب کنید.

سهولت در استفاده

کانتینر ابری ابر آروان، با بهره‌مندی از API استاندارد «کوبرنتیز»، کار کردن و استفاده از کانتینر ابری را ساده کرده است. هم‌چنین، برای راه‌اندازی و فعال‌سازی سکوی ابری ابر آروان، نیازی به دانش فنی ندارید. برای آگاهی بیش‌تر، بد نیست که مطلب اختصاصی کوبرنتیز را بخوانید.

بیشتر بخوانید!!  علت های خاموش شدن شعله گاز

بهرهمندی از DNS و CDN ابر آروان

با استفاده از سرویس PaaS، شما از مزایای DNS ابری و CDN ابر آروان برخوردار خواهید شد. در کانتینر ابری ابر آروان -به‌شکل خودکار- پشت CDN این سرویس‌دهنده قرار می‌گیرید که امنیت بیش‌تری دارد و دسترسی به داده‌هایتان را ساده‌تر می‌کند.

خرید سرویس کانتینر ابری با چند کلیک ساده!

اگر قصد خرید کانتینر ابری را دارید، سرویس «کانتینر ابری ابر آروان» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با چند کلیک ساده و بدون دانش فنی خاصی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید؛ فقط کافی است بدانید به چه میزان منابع برای شروع کار نیاز دارید و یک‌سری تنظیمات ساده را هم انجام دهید. در صفحه‌ی معرفی کانتینر ابری، یک راهنمای ویدیویی هم برای ساخت اولین سرویس PaaS وجود دارد تا قدم‌به‌قدم مراحل را پیش ببرید.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

خرید پارتیشن طلقی حمام

راهنمای خرید پارتیشن طلقی حمام

پارتیشن طلقی حمام که با نام کابین دوش شیشه‌ای نیز شناخته می‌شود یکی از مهمترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *