جمعه , اردیبهشت 7 1403

اهمیت سئو محلی: تکنیک موثر دیجیتال مارکتینگ

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) یکی از پایه های اصلی دیجیتال مارکتینگ است که در دل خود تکنیکی به نام سئو محلی دارد. در ابتدا باید کمی با سئو، دلایل اهمیت آن و آمار های شگفت انگیز از گوگل آشنا شویم و سپس به اهمیت سئو محلی با تکنیک های موثر آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سئو (SEO) چیست؟

سئو یا Search Engine Optimization فرایندی است ترکیبی از تولید محتوا، تبلیغات برند، لینک سازی، بهبود موارد تکنیکال و … که در بلند مدت می تواند در کلمات کلیدی مرتبط به هنگام سرچ کاربر، شما را در کنار رقبای اصلی نشان دهد. همانطور که گفته شد، سئو امری است تخصصی و نیاز به تجربه فراوان دارد؛ با اینحال شما بهتر است آن را به یک شرکت سئو برون سپاری کنید یا سایت را خودتان سئو کنید؟

برون سپاری سئو یا یادگیری و اجرای شخصی

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ آنقدر بالاست که بیش از 70 درصد بازاریابان سراسر جهان اولویت اصلی تلاش های خود را ورودی از گوگل بصورت ارگانیک قرار داده اند.

حال برون سپاری آن منطقی تر است یا یادگیری و انجام شخصی سئو؟

  1. آیا شما سایت شخصی دارید یا شرکتی هستید که با پرسنل اداری و مشغلات روزمره هستید؟
  2. میزان بودجه ای که برای سئو در نظر دارید چقدر است؟
  3. آیا نیاز دارید به مدیران بالادستی فرایند و نتایج سئو را گزارش دهید؟
  4. میزان انتظار شرکت برای رسیدن به نتیجه حداقلی چقدر است؟
بیشتر بخوانید!!  ایندکس سریعتر مطالب در گوگل

بر اساس پاسخ به سوالات بالا می توانید تصمیم به برون سپاری خدمات سئو بکنید یا آن را توسط خود یا یکی از اعضای شرکت انجام دهید. اما بطور کلی برای شرکت های کوچک و متوسط برای رشد مناسب کسب و کار، برون سپاری این خدمات به شرکت سئو توصیه می شود. برای شرکت های بزرگ نیز برای رفع مشکلات فنی، نظارت بر روند و ارائه گزارش های با کیفیت، با توجه به مقرون به صرفه تر بودن قیمت سئو، سپردن خدمات سئو به یک شرکت ثالث و دریافت گزارش پیشرفت، امری معقول به نظر می رسد.

دلایل اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ

با بررسی آماری اهمیت سئو می توان دلایل زیر را برشمرد:

  • مقرون به صرفه و نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالا بخصوص در بلند مدت
  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت و بالطبع، میزان فروش
  • بهبود آگاهی از برند و ایجاد حس اطمینان در مشتریان
  • قابل اندازه گیری و نظارت
  • تاثیرگذار روی چرخه خرید مشتریان

اهمیت سئو محلی

یکی از الگوریتم های گوگل به نام کبوتر یا google pigeon بود که در سال 2014 معرفی شد و کسب و کار های محلی را مورد توجه قرار داد. با رعایت سئو محلی به عنوان یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال می توانید کسب و کار خود را برای اهالی شهر خود معرفی کنید.

چرا سئو محلی دارای اهمیت است؟

استفاده از سئوی محلی یک جزء ضروری برای جذب ترافیک با کیفیت خوب به وب سایت شما است. چه شرکت شما دارای یک موقعیت فیزیکی و فروشگاه یا دفتر باشد، چه خدمات شما برای هم محلی ها مورد نیاز باشد، افزایش میزان دیدن برند شما و دسترسی بیشتر شرکت به مشتریان محلی باید در اولویت استراتژی بازاریابی آنلاین شما باشد.

بیشتر بخوانید!!  سایت تحلیلگر لینک های خارجی

SERP و صفحات سرچ گوگل بخصوص روی تلفن همراه محلی محور شده اند. اتخاذ رویکرد سئو محلی برای توسعه یک کسب و کار جدید می تواند از جهات مختلفی سودمند باشد. به عنوان مثال استفاده از کلماتی مانند نام شهر و منطقه انتهای برگه ها و صفحات خدمات سایت علاوه بر راحت تر سئو شدن و بالا آمدن، مشتریان نهایی را به سرعت به خدمات شما متصل می کند.

بهینه سازی سئو محلی سایت

  • تحقیق بازار، رقبا و مشتریان هدف

ایجاد یک استراتژی قوی برای توسعه سئوی محلی به شما کمک می کند تا به طور فعال کسب و کار خود را توسعه دهید. تحقیق در مورد بازار، رقبا و مخاطبان هدف شما را قادر می سازد تا در مورد بهترین نحوه ایجاد حضور آنلاین خود اطلاعات خوبی کسب کنید.

  • کیورد و کلمات کلیدی

هرچه درک عمیق تری از بهترین روش توصیف کسب و کار خود داشته باشید، برای تقویت جستجوی کلمه کلیدی خود مجهزتر خواهید بود.

  • ابزار ها

استفاده از ابزار هایی که به سئو محلی وبسایت کمک می کنند می تواند بسیار مفید باشد. ابزار هایی مانند گوگل مپ، گوگل مای بیزینس و … صرفا ابزار های رایگانی هستند برای کمک به کسب و کار های محلی.

گوگل مای بیزینس | Google My Business

 

Google My Business ابزاری فوق العاده برای مدیریت کسب و کار آنلاین شما در سراسر موتور جستجو گوگل است. این یک سیستم رایگان است و اولین گام مهم برای راه اندازی حضور محلی شما به صورت آنلاین می باشد. متاسفانه این پلتفرم در ایران به سبب تحریم و موارد دیگر در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید!!  تست و چک سایت در گوگل پنالتی

GMB شرکت شما را بطور صحیح دسته بندی می کند (به عنوان مثال رستوران، گل فروشی، فروشگاه خرده فروشی، و …)، ثبت ساعات کاری، آدرس و هر گونه بررسی باقی مانده برای کسب و کار شما. نمودار دانش گوگل نیز از اطلاعات این پروفایل برای ساختار و ارجاع داده‌ها استفاده می‌کند.

گوگل مپ | Google Map

ثبت کسب و کار در گوگل مپ، استفاده از کلمات کلیدی هدف در تایتل، نظرات گوگل مپ و … می تواند در بهبود سئو محلی و پیدا شدن کسب و کار شما هنگام سرچ کاربر تاثیرگذار باشد. بطور مشخص علاوه بر فعالیت سئویی مانند درج منطقه ای تایتل های مقالات و برگه ها، اسکیما گذاری کسب و کار و فعالیت در دایرکتوری های محلی، داشتن یک گوگل مپ پر قدرت به کسب و کار شما مستقیما سود می رساند.

معرفی منابع:

https://www.tahlilbazaar.com/news/129892/اهمیت-سئو-در-دیجیتال-مارکتینگ

https://www.metricmarketing.com/blog/the-importance-of-seo-for-your-business-benefits-of-seo-why-seo-is-so-powerful

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/what-is-seo-and-why-is-it-important

https://www.searchenginejournal.com/why-seo-is-important-for-business/248101/

https://moz.com/beginners-guide-to-seo/why-search-engine-marketing-is-necessary

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

ایندکس سریعتر مطالب در گوگل

  1 – مطالبی که برای درج در سایت انتخاب می کنید کپی برداری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *