شنبه , اردیبهشت 8 1403
توضیح درباره ساختار اینورتر
توضیح درباره ساختار اینورتر

توضیح درباره ساختار اینورتر

با توجه به پرفروش بودن اینورتر و درخواست های زیاد برای خرید بهترین برند آن باید ابتدا با ساختار اینورتر آشنا شده و سپس اقدام به خرید کنید. اینورتر در ساخت کالاهای مختلفی از جمله پمپ وکیوم آبی، گیربکس SEW و… استفاده می‌شود. این محصول ساختار اصولی دارد که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ساختار این محصول به صورت کامل آشنا شوید.

توضیح درباره ساختار اینورتر
توضیح درباره ساختار اینورتر

اینورتر چیست؟

اینورتر را با نام‌های دیگری از جمله وارون‌گر و مبدل جریان مستقیم به متناوب نیز می‌شناسند. به عبارت ساده‌تر هر دستگاهی که برق cd را به Ac تبدیل کند، اینورتر نام دارد. اینورتر دستگاه الکترونیکی پر قدرت است که انواع مختلف از جمله تک فاز و سه فاز دارد. هر یک از این دستگاه ها، کاربردهای فراوانی دارند.

لازم به ذکر است که اینورتر در نام و برندهای مختلف در سطح بازار موجود هستند اما ساختار اصلی اینورترها مشابه به هم است. هر اینورتر دارای ۳ قسمت اصلی است که عبارتند از:

بخش کنترل

بخش کنترل خود شامل ۳ بخش دیگر می‌شود که عبارتند از:

کی پد

کی پد یکی از اجزای اصلی ساختار اینورتر صنعتی است که دو نوع صفحه نمایش lcd و صفحه نمایش Segment_7 دارد. کاربرد این محصول برای تنظیم پارامترها، انجام تنظیمات محلی کالا، تست دستی و کم و زیاد کردن سرعت است. اکثر کی پدها به صورت دیجیتالی تولید می‌شوند.

ترمینال برد

بیشتر بخوانید!!  3 نکته مورد برای سئو ویدیو در سایت

یکی دیگر از اجزای اجزای بخش کنترل اینورتر، ترمینال برد نام دارد. همان طور که از نام این قطعه مشخص است، می‌توان آن را اصلی‌ترین جزء اینورتر معرفی کرد. ترمینال برد برای کم و زیاد کردن دور درایو، استارت کالا، استپ کالا، کنترل قطغ و وصل کالا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی این قطعه یک سری پایانه وجود دارند.

کنترل برد

کنترل برد از مهم‌ترین بخش‌های هر اینورتر محسوب می‌شود که وظیفه همانگی بین اجزای اینورتر را بر عهده دارد و کیفیت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. می‌توان کنترل بردها را به عنوان مغز سیستم معرفی کرد. از جمله ویژگی‌های یک کنترل برد باکیفیت‌عدم تولید نویز، وجود قطعات باکیفیت در آن، ارسال سیگنال‌ها بدون نویز جهت کنترل ترانزیستورهای قدرت است.

منبع تغذیه

منبع تغذیه قطعه‌ای است که به همراه سیم پیچ به ترانسفورماتور متصل شده است. این قطعه موجب شود جریان تک فاز با سرعت بسیار بالا در دو مدار جریان داشته باشد و جریان Ac تولید گردد. دقت داشته باشید که منبع تغذیه وظیفه تامین انرژی برای شروع به کار اینورتر را به عهده دارد. این دستگاه این انرژی را از طریق مبدل تامین می‌کند.

با توجه به مطالب ذکر شده کیفیت اینورتر اهمیت بسیار زیادی دارد. از همین رو در خرید اینورتر باید دقت و وسواس زیادی داشته باشید و بهترین برند را خریداری کنید.

بررسی کاربردهای اینورتر

از این وسیله در وسایل مختلفی استفاده می شود.

  • ماشین آلات جوشکاری
  • نوار نقاله
  • برق اضظراری
  • پارکینگ‌های طبقاتی
  • گیربکس sew
  • انواع جرثقیل‌های سقفی
  • سیستم‌های آب‌رسانی
  • آسانسورها
  • پمپ وکیوم آبی
بیشتر بخوانید!!  معرفی مزایا نرم افزار حسابداری بهداشتی ساختمان، پوشاک و لوازم خانگی پارمیس

اینورتر

مدار اصلی اصلی‌ترین بخش هر اینورتر

مدار اصلی همان گونه که از نامش مشخص است به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای هر اینورتر است. تبادلات پیچیده و سخت برای تبدیل برق cd به برق ac در این بخش انجام می‌شود. اجزای مدار اصلی با توضیحات مختصری درباره هر یک عبارتند از:

کارت شبکه

کارت شبکه برای افزایش کارایی اینورتر کاربرد دارد. وجود این کارت در این قطعه مزیت‌های بسیاری مانند کاهش انرژی مصرفی، کاهش هزینه‌های تعمیر کالا، افزایش انعطاف‌پذیری کالا و… را به دنبال دارد.

کارت اینکدر

این کالا عضو اصلی در مدار اصلی به شمار می‌رود که برای کنترل سرعت اینورتر، شتاب کالا، تنظیم چرخش‌های کالا و همچنین افزایش سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فن خنک کننده

این محصول همانطور که از نامش مسخص است وظیفه خنک کرذن سیستم اینورتر را دارد. همچنین فن خنک کننده موجب کاهش سروصدای اینورتر و کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود.

کارت ورودی و خروجی

این کارت‌ها دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ هستند که می‌توان برخی از آن‌ها را روی سیستم‌های اینورتر نصب و اجرا کرد.

فیلتر

این قطعه یکی دیگر از اجزای اصلی و مهم است که برای جلوگیری از رسیدن نویزها به برق ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد.

هیت سینک

این محصول قطعه‌ای فلزی از جنس مس و آلومینیوم است که در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. هیت سینک برای محافظت از دستگاه در برابر حرارت و آتش سوزی تولید شده است.

کلام آخر

اینورتر یک مبدل جریان الکتریکی است که می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند. این دستگاه یکی از قطعات مهم مدارات الکتریکی است. اینورتر خود دارای اجرا مختلفی است. هر یک از اجزای این دستگاه خود وظایفی دارند. در پمپ وکیوم آبی این دستگاه قرار دارد. امیدواریم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

تصور کنید وارد آشپزخانه می‌شوید، قهوه‌ساز هوشمندتان با صدای دلنشینی به شما صبح بخیر می‌گوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *