یکشنبه , اردیبهشت 9 1403

راهنمای کامل خرید و فروش اتریوم: تکنیک‌ها، روش‌ها و نکات مهم

امروزه بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دلیل رشد بیت کوین بسیار داغ است و افراد بسیاری به فکر سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. نکته قابل‌توجه آن است که با رشد بیت کوین ممکن است کل بازار وارد روند صعودی شود بنابراین معامله‌گران با دقت بسیار شاخص‌های مهمی مانند قیمت اتریوم، بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال را تحلیل می‌کنند.

از‌این‌رو، نه‌تنها بیت کوین، بلکه اتریوم و سایر ارزهای مطرح بازار نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید، اتریوم بعد از بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در بازار است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌ها، تکنیک‌ها و نکاتی که باید در مورد خرید اتریوم بدانید آشنا کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اتریوم چیست و چرا ارزش بالایی دارد؟

اتریوم یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها، قراردادها و خدمات غیرمتمرکز را ایجاد و اجرا کنند. این پلتفرم را ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و گوین وود (Gavin Wood) در سال 2015 تأسیس کردند. توکن اصلی پلتفرم اتر (ETH) است که از نظر ارزش بازار، دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید!!  علت های خاموش شدن شعله گاز

اما چرا این ارز دیجیتال ارزش بسیار بالایی دارد؟ اتریوم کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها و فرصت‌های مختلفی را ایجاد و از آن‌ها استفاده کنند که در پلتفرم‌های دیگر امکان‌پذیر نیست. برخی از ویژگی‌ها و کاربردرهای اتریوم را در فهرست زیر مشاهده می‌‌کنید.

  • تنظیم و اجرای قراردادهای هوشمند
  • انجام امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)
  • توکن‌های غیرمثلی (NFT)
  • سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO)
  • متاورس (Metaverse)

برای آن‌که بتوانید اتریوم را خریداری کنید، مراحلی را باید پشت‌سر بگذارید. در ادامه این مراحل را به‌ترتیب توضیح می‌دهیم.

خرید و فروش اتریوم

مرحله اول: انتخاب صرافی مناسب

پیش از هرچیز باید تحقیق کنید تا بتوانید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، امن و سریع را انتخاب نمایید. ممکن است بپرسید در انتخاب یک صرافی خوب به چه قابلیت‌هایی باید توجه داشت؟ در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

هسته معاملاتی

بخش اصلی هر صرافی، هسته معاملاتی آن است که خریداران و فروشندگان را به هم متصل می‌کند، معاملات را پردازش و دفترچه سفارش را به‌روز می‌کند. یک هسته معاملاتی خوب باید سریع، معتبر و مقیاس‌پذیر باشد و از انواع مختلف سفارشات و جفت‌های معاملاتی پشتیبانی کند.

امنیت

امنیت یک صرافی تضمین می‌کند که وجوه و اطلاعات شما چقدر در برابر هکرها، سارقان و سایر خطرها امن هستند. یک صرافی خوب باید از رمزگذاری، فایروال‌ها و سایر اقدامات امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز استفاده کند. همچنین باید بیشتر وجوه کاربران را در کیف پول‌های سرد و آفلاین ذخیره کند و فقط مقدار کمی را در کیف‌ پول آنلاین برای نقدینگی نگه‌ دارد.

رابط کاربری

هرچقدر رابط کاربری بهتر طراحی شده باشد، انجام معاملات در یک صرافی آسان‌تر خواهد بود. یک صرافی ارز دیجیتال خوب باید دارای یک رابط کاربرپسند و جذاب باشد که با استفاده از آن بتوانید به‌راحتی معاملات را انجام دهید و دارایی‌های خود را مدیریت کنید. افزون‌براین، یک صرافی خوب باید ابزارهای گوناگونی را برای تجزیه‌وتحلیل به کاربران ارائه دهد تا آن‌ها تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند.

بیشتر بخوانید!!  طراحی سایت فروشگاهی، مراحل و زبان مناسب برای برنامه نویسی آن

کارمزدها و محدودیت‌ها

این مورد مقرون‌به‌صرفه بودن معاملات را در یک صرافی مشخص می‌کند. یک صرافی خوب باید کارمزدهای شفاف و معقولی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دریافت کند. همچنین باید محدودیت‌های منصفانه‌ای برای مقدار و تعداد تراکنش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، داشته باشد.

خدمات و پشتیبانی

میزان رضایت و اعتماد شما هنگام استفاده از صرافی، به میزان خدمات و پشتیبانی آن پلتفرم بستگی دارد. یک صرافی ارز دیجیتال خوب باید نسبت به کاربران خود پاسخ‌گو باشد و بتواند شما را در هرگونه مشکل یا سؤالی راهنمایی کند. همچنین، باید منابع آموزشی را در اختیار کاربران قرار دهد تا با دانش بیشتری دست به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بزنند.

الزامی بودن احراز هویت

بسیاری از صرافی‌ها قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به احراز هویت در دسترس کاربران قرار داده‌اند. اما جالب است بدانید که امنیت چنین صرافی‌هایی آن‌چنان بالا نیست، چراکه با احراز هویت کاربران، کوچک‌ترین اقدامی در جهت نقض امنیت صرافی قابل‌پیگیری خواهد بود و هویت فرد موردنظر مشخص خواهد شد. بنابراین، به‌دنبال صرافی‌هایی باشید که احراز هویت را الزامی می‌دانند.

خرید و فروش اتریوم

مرحله دوم: ثبت‌نام در صرافی موردنظر

پس از بررسی زیروبم صرافی‌های ارز دیجیتال و انتخاب یکی از آن‌ها، باید ثبت‌نام و احراز هویت را آغاز کنید. در این مرحله باید اطلاعات هویتی و شخصی خود را وارد و شماره موبایل خود را تأیید کنید.

مرحله سوم: شارژ کیف پول

پس از ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی موردنظر، باید به مقداری که قصد خرید اتریوم را دارید، کیف پول یا حساب خود را شارژ کنید. برخی از صرافی‌ها قابلیت خرید با تومان را نیز فراهم کرده‌اند. بنابراین به‌جای تتر، می‌توانید کیف پول را به تومان شارژ کنید.

بیشتر بخوانید!!  انجام پایان نامه های بدون کپی چیست؟

مرحله آخر: ورود به صفحه معاملات اتر

پس از شارژ حساب کاربری خود در صرافی، باید وارد صفحه خرید و فروش ارز اتریوم شوید. میزان موردنظر از ارز دیجیتال ETH را وارد و روی گزینه خرید کلیک کنید.

چه نکاتی را پیش از خرید اتریوم باید رعایت کنیم؟

پیش از خرید اتریوم باید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید معاملاتی موفقیت‌آمیز را رقم بزنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

بررسی شرایط بازار

آیا می‌دانید در چه زمان و شرایطی باید اتریوم را خریداری کرد؟ بازار در چه شرایطی قرار دارد؟ روند آن نزولی است یا صعودی؟ احساسات بازار به چه صورت است؟ تمامی این موارد را باید پیش از خرید اتریوم بررسی کنید، چراکه در قیمت آن و درنتیجه در میزان سود یا زیان معاملات شما تأثیر می‌گذارند.

بررسی اخبار و رویدادهای اخیر

یکی از عوامل تأثیرگذار بر احساسات بازار و قیمت اتریوم، اخبار و رویدادهای مربوط به اتریوم و بازار ارزهای دیجیتال است. یک خبر خوش ممکن است باعث رشد بازار و ورود آن به روند نزولی شود. برعکس، اخبار منفی و رویدادهای دلسردکننده ممکن است موجب از دست رفتن اعتماد کاربران و درنتیجه کاهش تقاضا برای اتریوم شود. ازاین‌رو، همواره به رویدادها و اخبار اخیر توجه داشته باشید.

تجزیه‌وتحلیل قیمت اتریوم

پیش از آن‌که دست به خرید اتریوم بزنید، باید قیمت و شرایط بازار را تجزیه‌وتحلیل کنید. می‌توانید از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید تا بتوانید تا حدودی به عملکرد قیمت اتریوم در آینده پی ببرید.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، با روش‌ها و نکات مربوط به خرید اتریوم آشنا شده باشید.

امتیاز به این مطلب post

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

تصور کنید وارد آشپزخانه می‌شوید، قهوه‌ساز هوشمندتان با صدای دلنشینی به شما صبح بخیر می‌گوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *