یکشنبه , اردیبهشت 9 1403
ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان می برد ؟

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از انواع این درمان است که سبب کاهش زمان درمان، درد و خونریزی می شود. در این مقاله به بررسی ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟ می پردازیم.

نحوه ایمپلنت دیجیتال

روش ایمپلنت دیجیتال، با عکس برداری آغاز می شود. عکس هایی که باید برای این عمل تهیه شود، از نوع اشعه ایکس است. دندانپزشک بر اساس وضعیت دندان و لثه شما، ایمپلنت سبک دیجیتال را طراحی خواهد کرد. نوع این ایمپلنت طراحی شده، سه بعدی خواهد بود.

مرحله بعدی مربوط به گرفتن عکس  cbct برای بررسی وضعیت تراکم استخوان های فک است. قطر استخوان موجود در فک نیز از این نظر باید کاملا بررسی شود. آمادگی استخوان مورد نظر برای قرار دادن پایه ایمپلنت دیجیتال به صورت ثابت، از این روش تعیین خواهد شد.

بعد از جایگذاری پایه، در مرحله بعدی نیازی به بخیه وجود ندارد. برشی که در این روش ایجاد می شود، بسیار سطحی و ناچیز است. به طوری که برش حاصل ایمپلنت دیجیتال، بعد از 8 تا 12 هفته کاملا بهبود می یابد. مرحله جوش خوردن پایه به سطح فک و دندان نیز در همین جا به پایان خواهد رسید.

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

در این ایمپلنت دیجیتال به کمک اسکنر و عکس های سه بعدی،  کاشت ایمپلنت در صحیح ترین جای ممکن انجام می شود. این موضوع سبب کاهش درد، خونریزی و بسیاری از عوارض می شود و همین کاشت صحیح می تواند در کاهش طول درمان نیز کمک کند.

در پاسخ به سوال ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟ باید گفت : در ایمپلنت های معمولی به طور میانگین به 3 الی 6 ماه زمان نیاز داریم و در ایمپلنت دیجیتال انتظار زمان کمتری را می توان داشت. اما در صورت انجام ایمپلنت دیجیتال به صورت فوری این زمان به کمتر از یک ماه می رسد.

بیشتر بخوانید!!  چگونه مشکل عدم شناسایی نمایشگر دوم توسط ویندوز 11 را حل کنیم؟

معیارهای موفقیت درمان ایمپلنت نوع دیجیتال

تبحر متخصص در کنار استفاده کردن از برندهای مشخص و مطرح دنیا، می تواند از سری معیارهای لازم برای موفقیت در درمان باشد. مراقبت های بعد از سری درمان ایمپلنت از مهم ترین معیارهای موفقیت است. یعنی حتی حرفه ای ترین درمان ها نیز بدون مراقبت های پس از جراحی، تاثیر مطلوبی نخواهند داشت. ایمپلنت دیجیتال به صورت مادام العمر می تواند سلامت دندان های شما را تضمین کند.

 معیارهای موفقیت درمان ایمپلنت نوع دیجیتال

پیش از جراحی ایمپلنت، انجام برخی از خدمات می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای مثال اقداماتی مثل پیوند استخوان و لیفت سینوس و پیوند لثه از تخصصی ترین خدمات پیش نیاز برای ایمپلنت درمانی می باشد. تعیین اولویت های درمانی شرایط و وضعیت دندان و دهان بیمار را تعیین خواهد کرد. تهاجمی تر بودن دوره جراحی ایمپلنت غیر دیجیتال نسبت به ایمپلنت دیجیتال، به نوعی می تواند عوارض آن را تشدید کند.

نکاتی در مورد اهمیت جراحی کردن ایمپلنت

جراحی ایمپلنت را باید در دسته مهم ترین جراحی های دندان دانست. عوارضی مثل پس زدن ایمپلنت یا  عفونت ممکن است دامنگیر شما شود. در صورت درست انجام نشدن این جراحی، این مورد حتمی است. بهتر است درمان تخصصی ایمپلنت توسط یک جراح حرفه ای انجام شود. در این صورت نتیجه نهایی جراحی فوق العاده شگفت انگیز خواهد بود.

مدت زمان رایج و معمولی برای ایمپلنت دیجیتال، معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان می برد. بسته به شرایط دهان بیمار، این بازه زمانی متغیر است. از ابتدایی ترین مرحله ایمپلنت تا مرحله انتهایی آن، تغییرات زیادی در لثه و دهان شما ایجاد می شود. هر چه بافت لثه شما به این روش درمانی زودتر پاسخ دهد، جراحی موفقیت آمیزتر خواهد بود. برای مثال ممکن است فردی بافت لثه بهتری برای این درمان داشته باشد، در این صورت حتی تا 3 ماه هم میتواند از این روش نتیجه بگیرد. برای عده ای اما، ایمپلنت دیجیتال با دردسرهای بیشتری همراه است. به نظر می رسد که آسیب وارد شده به لثه و سن افراد در تعیین بازه زمانی تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید!!  روشویی سرامیکی چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟

لزوم انتخاب یک متخصص خبره، از دیگر نکاتی است که در این بخش باید مجددا یادآوری شود. البته تنها متخصص کاربلد برای نتیجه گیری مطلوب کافی نیست. استفاده کردن از یک برند خاص و مرغوب ایمپلنت دیجیتال هم می تواند از سایر عوامل موثر بر نتیجه بخشی این روش درمانی باشد.

ایمپلنت دیجیتال بهتر است یا ایمپلنت غیر دیجیتال

دو مورد در دندانپزشکی سبب فراری شدن افراد از این مطب ها می شود. نکته اول احساس درد شدید بعد از انجام درمان هایی مثل ایمپلنت است. با روش ایمپلنت دیجیتال، دندانپزشکان جدید این موضوع را حل کردند. مورد بعدی، مربوط به ترس نهفته افراد از ابزارهای دندانپزشکی است. صدای بلند این ابزارها، برای عده ای خاطره چندان جالبی را ایجاد نمی کند. دندانپزشکان خبره، معمولا با حسن رفتار خود این موضوع را جبران می کنند. پس تا به این جا بهانه ای برای اصلاح نکردن مشکلات دهان و دندان باقی نمی ماند. زیبایی شما ارزشمندتر از یک حس ترس کودکانه است.

 ایمپلنت دیجیتال بهتر است یا ایمپلنت غیر دیجیتال

عده ای همچنان در مورد موثر بودن روش ایمپلنت برای زیباسازی دندان های خود شک دارند. خوبی روش ایمپلنت دیجیتال، برطرف کردن نقص های روش سنتی و قدیمی است. با بهره وری از ابزارهای امروزی و دستگاه های جدید، بخش بزرگی از مشکلات ناحیه دهان و دندان شما برطرف خواهد شد. ایمپلنت دندانی برای افرادی که تا چند دندان خود را از دست داده اند هم می تواند جایگزین خوبی باشد. استفاده از روش دیجیتال این ایمپلنت، تا حد زیادی سرعت و دقت دندانپزشک را بالاتر می برد.

بیشتر بخوانید!!  دلایل اهمیت طراحی سایت برای مشاغل در تبریز

به طوری که احتمال خطا در ایمپلنت دیجیتال به کمترین حد خود خواهد رسید. دندان های ایمپلنت شده، بر اساس اطلاعات و سایز مربوط به دهان و دندان شما طراحی خواهد شد. به این صورت بهترین و زیباترین دندان های ایمپلنت شده در نهایت نصیب شما خواهد شد.

مقایسه ویژگی های ایمپلنت دیجیتال و غیر دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال دارای تعداد جلسات بسیار محدودتر و کمتری است. به طوری که زمان کمتری برای این روش درمانی صرف خواهید کرد. همچنین زمان بیشتری باید برای روش غیر دیجیتال صرف شود. در این حالت دوره بهبودی پس از جراحی نیز طولانی تر خواهد بود.

میزان تهاجمی بودن این جراحی، بسیار پایین تر است. به طوری که سرعت دوره بهبود نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

از نظر شکل ظاهری هم میتوان چند ویژگی برتر برای این سبک از جراحی نام برد. طراحی مناسب دندان در ایمپلنت دیجیتال از سری ویژگی های اختصاصی و بسیار مهم این سبک درمانی است. متناسب با رنگ اصلی دندان های شما ایمپلنت مورد نظر انجام خواهد شد. کاشت سنتی را میتوان کاشتی حجیم دانست. مقداری سطح دندان ایمپلنت شده، نسبت به سایر دندان های شما بزرگ تر خواهد بود.

هزینه ایمپلنت دندان دیجیتال، نسبت به دوره درمان آن بسیار عالی است. به طوری که شما در زمان کمتر و با هزینه معقول تری می توانید درمان خود را کامل کنید. روند درمانی شما و زمان مراجعه به دندانپزشک می تواند در این سبک بسیار حساب شده تر باشد.

در عرض چند هفته شما می توانید بهبود بسیار زیادی در سطح دندان خود احساس کنید. در این صورت از مشاهده دندان های زیبا و جدید خود لذت خواهید برد. دوره نقاهت طولانی تری نیز برای روش درمانی سنتی معمولا پیشنهاد می شود. احساس درد بسیار بیشتری را شما در زمان این عمل جراحی تجربه خواهید کرد. با روش ایمپلنت دیجیتال، میتوان میزان درد را تا سطح بسیار زیادی کاهش داد.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره farsweb

پیشنهاد ما به شما

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

آشپزخانه مجهز به اینترنت اشیا این مزایا را دارد

تصور کنید وارد آشپزخانه می‌شوید، قهوه‌ساز هوشمندتان با صدای دلنشینی به شما صبح بخیر می‌گوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *